Özet:
Bu çalışmayla, Lise eğitimine başlayan öğrencilerin Bilgi Teknolojilerini kullanmada ne
kadar yetkin olduklarını bulmak ve müfredattaki Bilgi Teknolojileri (BT) öğretilen
dersleri buna göre belirlemek için bir test aracı geliştirilmesi, ve örnek bir uygulama ile denenmesi hedeflenmiştir.
Lise eğitimine gelen öğrencilerin BT okuryazarlık seviyeleri değişkenlik göstermektedir.
Bu yüzden temel BT eğitimlerinin planlanmasında öğrencilerin değişken BT altyapıları
düşünülerek hazırlanacak bir eğitim programı daha verimli olacaktır. Öğrencilerin BT
konusunda bazı temel bilgileri ve becerilerinin olması, okul başarılarını doğrudan etkilemektedir.Bu çalışmaya konu olan Fen ve Teknoloji Lisesi Türkiye’de ilk ve tektir.
Müfredat programında fen derslerinin yanında önemli miktarda “Bilgi Teknolojileri” ile ilişkili dersler yer almaktadır. Ayrıca, doğrudan BT ile ilişkilendirilemeyecek derslerde de,
bilgisayar ve internet kullanımı olabilmektedir.
Geliştirilen test aracı, Avrupa Bilgisayar Kullanımı Yetkinlik Belgesi ECDL kapsamında
konularını da içereceğinden öğrencilerin ECDL sertifika sınavlarında da başarılı olabilecekleri beklenebilir.
Geliştirilen sistem, Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi’nde uygulanmış ve öğrencilerin BT başlangıç bilgilerinde önemli farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir. Buna göre, öğrencilere
BT içeriğini en etkin bir şekilde verebilmek için BT anlatılan derslerin içeriğinin proje ağırlıklı ve değişken nitelikte olması ve her öğrencinin motivasyonunu kaybetmeden dersleri izleyebilmesi ve başarılı olmasının önemi vurgulanmıştır.