Özet:
Uluslararası rekabette güç kazanmak için ekonomide güçlü ve yapısal bir değişime ihtiyaç duyulmaktadır. Bu değişim için bilim ve teknoloji temelli yapılandırmaya gidilmelidir. Bu hedefe ulaşabilmenin en önemli ön koşullarından biri, teknolojiyi kullanacak bilgi ve beceriye sahip vasıflı işgücüdür.
Bu tez çalışmamızda mesleki ve teknik eğitimde mesleki eğitim programı ile okul-işletme eğitim işbirliğinde içersindeki eğitim programları karşılaştırılmıştır. Bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrenim gören ve mesleki uygulama eğitimlerini işletmelerde gerçekleştiren öğrencilerin bu uygulamalar hakkındaki görüş ve düşüncelerini almak amacıyla anket formu hazırlanmıştır.
Günümüzde meslekî ve teknik eğitimde mevcut mesleki eğitim programı yeterli bilgi ve beceriye sahip kalifiye meslek elemanı yetiştirilememektedir. Mesleki eğitimde yenilikçi adımlar süratli atılmalı, okul ve iş yerinin ortaklaşa görev, yetki ve sorumluluk alacağı, güncel bilgi teknolojilerini kullanan esnek bir eğitim sistemi kurulmalıdır.