Abstract:
Bu araştırma, interaktif CD yoluyla yapılan okul eğitimi ile klasik yollarla yapılan okul
eğitimi arasındaki olumlu ya da olumsuz farkları görebilmek ve interaktif CD yoluyla
yapılan okul eğitiminin, Endüstri Meslek Lisesi 10. ve 11. sınıf öğrencileri üzerindeki
etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı mesleki eğitim veren ortaöğretim
kurumlarında, MEGEP (Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi) adı altında geliştirilmeye
devam edilen proje kapsamında yer alan derslerden biri olan Elektronik Tablolama
Programı (MS Excel) dersi, interaktif yöntemlerle geliştirilmek istenmiştir.
Geleneksel lise eğitimini yansıtması amacıyla İstanbul ili, Alibeyköy Teknik Lise ve
Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerinden 56 öğrenci seçilmiştir. İnteraktif CD yoluyla
yapılan okul eğitimini yansıtması amacıyla ise yine aynı okuldan 56 öğrenci seçilmiştir.
Araştırmanın örneklemini, yukarıda adı geçen okulda öğrenim gören öğrenciler
oluşturmaktadır.
Buna göre, araştırmada bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu
ile, geleneksel öğretim yöntemini uygulandığı kontrol grubunun öğrenme düzeyleri
arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma
kullanılmıştır. İki grubun ön test ve son test sonuçlarının ortalamalarının
karşılaştırılması için “t” testi uygulanmıştır. Bu araştırmanın sonuçları şunu
göstermiştir:
Bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim
yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin, öğrenme düzeyleri arasında
anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.