DSpace Kurumsal Arşivi

Perakende sektöründe stok yönetimi ve otomasyon

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Tanyaş, Mehmet
dc.contributor.author Gülhan, Seyhan
dc.date.accessioned 2024-07-11T08:25:04Z
dc.date.available 2024-07-11T08:25:04Z
dc.date.issued 2011-04-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1317
dc.description.abstract Üretimden son kullanıcıya ulaşmasını sağlayan zincirin önemli halkalarından biri olan lojistik ve son kullanıcıların alış veriş kültürü içerisinde daha geniş yer kaplayan organize perakendedir. Birinci bölümde Dünya da ve Türkiyedeki lojistik faaliyetleri ile organize perakende deki gelişmeler ele alındı. Bu gelişmelerin getirmiş olduğu yeni çalışma modelleri ve gelişen teknolojiden faydanılan hizmetler gösterildi. İkinci bölümde lojistik ve perakendenin ortak konusu olan stok kavramını incelendi. Stok yönetim şekilleri , stokların oluşturduğu maliyetler , müşteri memnuniyeti olan ilişkisi belirtildi. Üçüncü bölümde uygulaması yapılmış bir Otomasyon çalışması ele alındı. Uygulama öncesi durum ele alınarak geliştirilmesi gereken bölümler numaretik olarak sıralandı. Sıralama operasyon işleyişi gözönüne alınarak gerçekleştirildi. Uygulama sonucunda eski durum ile yeni durum karşılaştırılarak sağlanan katmadeğer ölçüldü. Ele alınan uygulama nihai olmayıp ihtiyaç ve oluşan taleplere göre geliştirilecek şekilde kurgulanmıştır. Karar verici konumunda bulunanların doğru bilgiye kısa süre de ulaşması temel hedeflerden biri olmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Operation efficiency became more important for companies by rapidly expansing chain stores and shopping centers in developing retail sector. Ensuring right product with right quantity in right place at right time rigt way (4R) become one of the most basic points of Retail. Companies in the retail sector in Turkey has developed their own solutions in order to carry out 4R. Most common of these solution is to handle common efforts logistics planners, product management and sales. For this 4R Store Managers’ instructions and supports are considered. When operation structures of countries where retailing developed analysed; it is undrestood that they are completely directed to automation. To use human energy and all other existign sources efficient is possible with a well-constructed and open to development automation system. It will be discovered that manual operations that are made within a logic framework requires too much time to control user error and traceability of transactions. The time spent unnecessarly means wasted human energy for the country. Target is making operations requires a certain logic by automation and human carries out control, development and decision-making. If companies directed to this; stock managing improvements, customer satisfaction, improvements in purchase planning and chosing campaign products will be reported. In addition, it is important to build up automation systems in a flexible and variable structure that open to development and can meet possible demands.The main goal is to make faster, more accurate and lower costs operations.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Logistic tr_TR
dc.subject Retail tr_TR
dc.subject Retail sector
dc.subject Stock
dc.subject Stock management
dc.subject Automation
dc.subject Lojistik
dc.subject Perakende
dc.subject Perakende sektörü
dc.subject Stok
dc.subject Stok yönetimi
dc.subject Otomasyon
dc.title Perakende sektöründe stok yönetimi ve otomasyon tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster