DSpace Kurumsal Arşivi

Boğaziçi Köprüsü üzerindeki trafik sıkışıklığının hız yönetimi yöntemiyle azaltılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Ergun, Murat
dc.contributor.author Bektaş, Kopal
dc.date.accessioned 2024-07-11T08:42:16Z
dc.date.available 2024-07-11T08:42:16Z
dc.date.issued 2011-04-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1318
dc.description.abstract Bu çalışmanın ana amacı, Boğaziçi Köprüsü özelinde O-1 karayolu üzerinde Anadolu yakasından Avrupa yakası yönüne doğru katılım kolları olan Beylerbeyi, Altunizade, Acıbadem ve Göztepe kesimlerin incelemek ve O-1 karayolu üzerinde hız yönetimi uygulayarak Boğaziçi Köprüsü üzerindeki trafik sıkışıklığı iyileştirmeye yönelik öneriler sunmaktır. Bu amaca yönelik olarak çalışmanın ikinci bölümünde trafik akımının ana parametreleri olan hacim, hız ve yoğunluk kavramları anlatıldıktan sonra, trafik akımının özellikleri detaylı açıklanarak, trafik sıkışıklığının nedenleri üzerinde durulmuştur. Çalışmanın üçüncü bölümünde, trafik simülasyon modelleri konusunda detaylı açıklamalar yapılarak, simülasyon modelleri anlatılmıştır. Bu bölümde ayrıca, çalışmada kullanılan VISSIM mikrosimülasyon programının çalışma prensipleri ile kabulleri de belirtilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde, ilk olarak Boğaziçi Köprüsü özelinde O-1 karayolu üzerinde Anadolu yakasından Avrupa yakası yönüne doğru katılım kolları olan Beylerbeyi, Altunizade, Acıbadem ve Göztepe kesimlerinde trafik sıkışıklığının mikrosimülasyon ile modellenmesi yapılmış, bu model kalibre edildikten sonra, kalibre edilmiş model üzerinde söz konusu kesimlerde hız yönetimi yöntemi uygulanarak, genel olarak çalışma alanındaki yol ağının performansının nasıl değiştiği gözlenmiştir. O-1 karayolu üzerinde Anadolu yakasından Avrupa yakası yönüne doğru katılım kolları olan Beylerbeyi, Altunizade, Acıbadem ve Göztepe kesimlerinde hız yönetimi yöntemi uygulanarak, yol ağındaki performans özelliklerindeki değişimler belirtilmiştir. Ağ genelinde, mevcut duruma göre hız değeri 60 km/sa ulaştığında, taşıt başına gecikmelerde yaklaşık yüzde 60 oranında iyileşme sağlanmıştır. Mevcut durumda taşıt başına ortalama hız 23.3 Km/sa iken, 60 Km/sa lik hız yönetimi uygulandığında yaklaşık yüzde 76 oranında hız artışına neden olarak, 41.2 Km/sa te ulaşmıştır. Benzer şekilde, mevcut durum ile 60 Km/sa lik hız yönetimi uygulaması karşılaştırıldığında, toplam seyahat süresinde yaklaşık olarak yüzde 38 oranında iyileşme sağlandığı görülmüştür tr_TR
dc.description.abstract The main objective of this research is the investigation of traffic congestion and speed management effects on congestion relief on the Bosphorus Bridge of Istanbul O-1 expressway along the westbound direction at Beylerbeyi, Altunizade, Acibadem and Goztepe on-ramps. For this purpose in the second chapter the fundamental traffic parameters namely volume, speed and density are defined and traffic flow conditions are analyzed to point out the causes of traffic congestion. The location and attributes of bottlenecks along the studied corridor are investigated afterwards. In the third chapter a detailed explanations are given about the simulation models. In addition, the background and assumptions of VISSIM micro simulation software is briefly presented. In the forth chapter firstly the traffic simulation network is modeled for Bosporus Bridge from Asian continent to European continent direction including the merges at Beylerbeyi, Altunizade, Acibade and Goztepe stretches and the traffic volumes for each merge is inserted. The calibration of traffic model is performed in order to have a significant representation of the real world. Furthermore, various speed limits are tested along the stretch to observe the studied network`s performance. The results indicate that by implementing the speed management such as increasing the speed from 30kph to 60kph gradually it is viable to increase the total number of vehicles from all the on ramps. Maximum performance is achieved at the speed of 60kph. For this speed the delay per vehicle is decreased by 60%. At the no control case the average speed is 23.3 kph whereas with speed control the speed increases up to 41.2 kph corresponding 76% increase in average speed. The number of stops per vehicle decreased 59% and similarly the total travel time along network is decreased 38% when 60kph speed control is implemented in comparison the no control case.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Signalized intersections
dc.subject Roundabout intersection
dc.subject Intersection design
dc.subject Junction capacity
dc.subject Trafik akım modelleri
dc.subject Mikrosimülasyon
dc.subject Hız kontrolü uygulaması
dc.title Boğaziçi Köprüsü üzerindeki trafik sıkışıklığının hız yönetimi yöntemiyle azaltılması tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster