Günümüzde özellikle küreselleşmenin etkisiyle sürekli artan rekabet koşulları karsısında
işletmeler başarılı olabilmek ve hayatta kalabilmek için farklı yöntem ve teknikler
aramaktadırlar. Özellikle bulundukları sektörlerde lider olmayı amaçlayan işletmeler
müşteri memnuniyetinin artırılması ve süreçlerdeki hataları en aza indirerek maliyetlerin
azaltılmasını sağlayabilmek için Altı Sigma uygulamasını tercih etmektedirler.
Çalışmanın amacı Altı Sigma uygulamaları konusundaki ulusal deneyimimizi derlemek
ve bundan sonra yapılacak projeler için yol gösterici olmaktır.
Bu çalışmada Altı Sigmanın temel özellikleri anlatılarak, Türkiye’de Altı Sigma
uygulamaları gerçekleştiren öncü firmalardaki çalışmalar incelenmiş ve uygulama
örnekleriyle çalışmaların detayları araştırılmaya çalışılmıstır.
Çalışmada ilk olarak Altı Sigma metodolojisi ortaya çıkana kadarki kalite anlayışları
geçmişten günümüze anlatılmıştır. Üçüncü bölümde Altı Sigma kavramı anlatılarak; Altı
Sigmanın ilkeleri, farkı ve yararları açıklanmıştır. Dördüncü bölümde Altı Sigma
organizasyon yapısı ve Altı Sigma uygulama aşamalarından söz edilmiş ve besinci
bölümde de Altı Sigma için tasarım kavramından söz edilmiştir. Çalışmanın altıncı
bölümünde ise Altı Sigma uygulamasının başarısını etkileyen kritik faktörlerin üzerinde
durulmuştur.
Yedinci bölümde Türkiye’de Altı Sigma uygulayan firmaların Altı Sigma deneyimleri
incelenerek Altı Sigma için nasıl bir yol izledikleri anlatılmıştır. Sekizinci bölümde ise
uygulama örnekleri verilerek Altı Sigma uygulama aşamalarının detaylarıyla görülmesi
amaçlanmıştır. Sonuç bölümünde ise incelenen firmalardaki Altı Sigma deneyimlerinin
ortak noktaları değerlendirilmeğe çalısılmıştır.
Nowadays, in the face of the continuosly increasing competitive conditions especially as
a result of the globalization, companies are looking for methods and technics to succeed
and survive. Companies aiming to be leaders in their industries choose the Six Sigma
application to increase customer satisfaction and reach the minimum expenditure by
minimizing the errors in procedures.
In this work, the practices of the leader companies that use the Six Sigma applications are
examined and the details of these practices are reasearched with examples of its
applications.
First of all, the concepts of quality until the introduction of Six Sigma Methodology are
conveyed from past to present. In chapter three, the concept of Six Sigma, its principles,
distincton and advantages are explained. In chapter four, the organization structure of Six
Sigma and its application stages are discussed and in chapter five, the design concept for
Six Sigma is mentioned. In chapter six, the critical factors that affect the succes of Six
Sigma Application are underlined.
In chapter seven, by examining the experiences of Turkish companies that use Six Sigma
application, their approach to Six Sigma is explained. Finally in chapter eight, the Six
Sigma application stages are intented to be examined in detail by giving examples of the
application. In the conclusion chapter, the common points in the experiences of the
companies examined are examined.