DSpace Kurumsal Arşivi

Türkiye’deki altı sigma uygulamalarının analizi; sorunlar, başarı faktörleri ve iyileştirme önerileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sümen, Halefşan
dc.contributor.author Dalgıç, Serpil
dc.date.accessioned 2024-07-11T12:00:38Z
dc.date.available 2024-07-11T12:00:38Z
dc.date.issued 2011-01-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1324
dc.description.abstract Günümüzde özellikle küreselleşmenin etkisiyle sürekli artan rekabet koşulları karsısında işletmeler başarılı olabilmek ve hayatta kalabilmek için farklı yöntem ve teknikler aramaktadırlar. Özellikle bulundukları sektörlerde lider olmayı amaçlayan işletmeler müşteri memnuniyetinin artırılması ve süreçlerdeki hataları en aza indirerek maliyetlerin azaltılmasını sağlayabilmek için Altı Sigma uygulamasını tercih etmektedirler. Çalışmanın amacı Altı Sigma uygulamaları konusundaki ulusal deneyimimizi derlemek ve bundan sonra yapılacak projeler için yol gösterici olmaktır. Bu çalışmada Altı Sigmanın temel özellikleri anlatılarak, Türkiye’de Altı Sigma uygulamaları gerçekleştiren öncü firmalardaki çalışmalar incelenmiş ve uygulama örnekleriyle çalışmaların detayları araştırılmaya çalışılmıstır. Çalışmada ilk olarak Altı Sigma metodolojisi ortaya çıkana kadarki kalite anlayışları geçmişten günümüze anlatılmıştır. Üçüncü bölümde Altı Sigma kavramı anlatılarak; Altı Sigmanın ilkeleri, farkı ve yararları açıklanmıştır. Dördüncü bölümde Altı Sigma organizasyon yapısı ve Altı Sigma uygulama aşamalarından söz edilmiş ve besinci bölümde de Altı Sigma için tasarım kavramından söz edilmiştir. Çalışmanın altıncı bölümünde ise Altı Sigma uygulamasının başarısını etkileyen kritik faktörlerin üzerinde durulmuştur. Yedinci bölümde Türkiye’de Altı Sigma uygulayan firmaların Altı Sigma deneyimleri incelenerek Altı Sigma için nasıl bir yol izledikleri anlatılmıştır. Sekizinci bölümde ise uygulama örnekleri verilerek Altı Sigma uygulama aşamalarının detaylarıyla görülmesi amaçlanmıştır. Sonuç bölümünde ise incelenen firmalardaki Altı Sigma deneyimlerinin ortak noktaları değerlendirilmeğe çalısılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Nowadays, in the face of the continuosly increasing competitive conditions especially as a result of the globalization, companies are looking for methods and technics to succeed and survive. Companies aiming to be leaders in their industries choose the Six Sigma application to increase customer satisfaction and reach the minimum expenditure by minimizing the errors in procedures. In this work, the practices of the leader companies that use the Six Sigma applications are examined and the details of these practices are reasearched with examples of its applications. First of all, the concepts of quality until the introduction of Six Sigma Methodology are conveyed from past to present. In chapter three, the concept of Six Sigma, its principles, distincton and advantages are explained. In chapter four, the organization structure of Six Sigma and its application stages are discussed and in chapter five, the design concept for Six Sigma is mentioned. In chapter six, the critical factors that affect the succes of Six Sigma Application are underlined. In chapter seven, by examining the experiences of Turkish companies that use Six Sigma application, their approach to Six Sigma is explained. Finally in chapter eight, the Six Sigma application stages are intented to be examined in detail by giving examples of the application. In the conclusion chapter, the common points in the experiences of the companies examined are examined.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Six Sigma
dc.subject DMAIC
dc.subject Türkiye
dc.subject Altı sigma
dc.subject TÖAİK
dc.subject Türkiye
dc.title Türkiye’deki altı sigma uygulamalarının analizi; sorunlar, başarı faktörleri ve iyileştirme önerileri tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster