DSpace Kurumsal Arşivi

Directors of Turkish film industry who are against the culture industry and a mockumentary project

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Büker, Erkan
dc.contributor.author Reggio, Oben
dc.date.accessioned 2024-07-12T06:19:01Z
dc.date.available 2024-07-12T06:19:01Z
dc.date.issued 2013-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1328
dc.description.abstract This study’s main aim is to analyze the relationship between culture industry and Turkish cinema industry between 1960’s and 1980’s, which is called Yeşilçam. Especially five Turkish directors Ö. Lütfi Akad, Metin Erksan, Atıf Yılmaz, Halit Refiğ and Yılmaz Güney had been examined for this analyze. These directors have been chosen because of their desire and belief to make films apart from the culture industry of Turkish Cinema. All of these directors had made their most important films between 1960 and 1980, while the Yeşilçam have been living its most successful but most restrict years. Mockumentary can be called fictional documentary, which is usualy deal with unrealistic events, fictional characters in a serious way or real events in a funny way. Mockumentary’s historical process will be analyzed and then the project; “Director: Mehmet Köse” will be examined. Mockumentary project; Director: Mehmet Köse has been created from these five Turkish directors life’s and Mehmet Köse has been created as an independent director who had stand against all Turkish cinema industry between 1960’s and 1980’s to make his own films apart from the industry but eventually had became unsuccessful and had been forgotten. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; 1960-1980 yılları arasındaki Yeşilçam ismi verilen Türk Sineması’nın endüstrileşmesi ve kültür endüstrisi ilişkisini analiz etmektir. Bu bağlamda, Türk Sinemasında Kültür endüstrisine karşı çıkan, 5 Türk yönetmen örneğinden yola çıkılarak (Ö. Lütfi Akad, Metin Erksan, Atıf Yılmaz, Halit Refiğ ve Yılmaz Güney), analizler yapılmıştır. Bu isimlerin seçilme nedeni, hepsinin yaptıkları işe gönülden bağlı ve Türk sinemasında filmlerini Kültür Endüstrisi işleyişinden ayrı tutan, tutmaya çalışmış yönetmenler olmalarıdır. 1960-1980 yılları arasında, Yeşilçam’ın en etkin olduğu yıllarda en önemli yapıtlarını vermiş bu yönetmenlerden yola çıkılarak bir mockumentary projesi gerçekleştirilmiştir. Mizahi bir dille, gerçek ya da hayali hikayelerin, aslında var olmayan karakterlerle anlatıldığı kurmaca belgesel örnekleri Mockumentary olarak tanımlanmıştır. Mockumentary’nin tarihi gelişimi analiz edilmiş bu örneklerden yola çıkılarak ’Yönetmen: Mehmet Köse’ projesi gerçekleştirilmiştir. Bu projede; yukarıda bahsi geçen, Kültür Endüstrisine karşı çıkan 5 Türk yönetmen örneğinden yola çıkılarak, tüm bu yönetmenlerin bir karması olarak düşünülen, kurmaca bir yönetmen olan Mehmet Köse anlatılmıştır. Endüstrileşen Türk sinemasına karşı çıkan bu yönetmen, 1960-1980 yılları arasında yaşamış, filmlerini kendi imkanlarıyla çekmiş fakat beklediği başarıyı elde edememiş, anlaşılamamış, unutulmuş bir yönetmendir.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Cultural industry
dc.subject Turkish Cinema
dc.subject Yeşilçam
dc.subject Mockumentary
dc.subject Kültür endüstrisi
dc.subject Türk Sineması
dc.subject Mockumentary
dc.title Directors of Turkish film industry who are against the culture industry and a mockumentary project tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster