DSpace Kurumsal Arşivi

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında işletmede beceri eğitimi uygulamasının internet tabanlı yürütülmesi amaçlı yazılım geliştirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Tunga, M. Alper
dc.contributor.author Tiryaki, Ahmet
dc.date.accessioned 2024-07-12T10:59:36Z
dc.date.available 2024-07-12T10:59:36Z
dc.date.issued 2011-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1348
dc.description.abstract Bilgi iletişim teknolojileri her geçen gün değişerek gelişmekte, her yaştan insanlar sürekli yenilenen teknolojik cihazları kullanarak haberleşme sağlayabilmektedir. Gelişmiş teknolojinin getirdiği karışıklık da bireyin eğitim ve algı seviyesine uygun yazılımlar ile aşılabilmektedir. Günümüzde evlerin veya işyerlerinin büyük çoğunluğunda internet bağlantılı bir bilgisayar bulunduğundan bu teknoloji; haberleşme, bilgi alışverişi ve eğitim gibi amaçlar için herkes tarafından daha fazla kullanılabilmektedir. 3308 sayılı yasa gereği; Mesleki ve Teknik Ortaöğretim kurumlarında işletmede beceri eğitimi uygulamasının planlı olarak yürütülmesi, programa uygunluğunun izlenmesi, karşılaşılabilecek sorunların giderilmesi, öğrencinin başarı, devam-devamsızlık ve disiplin durumlarının izlenmesi ve rehberlikte bulunulması amacıyla koordinatör öğretmenler görev yapmaktadır. Bu çalışmalar yürütülürken çağın getirdiği teknolojik gelişmelerden yararlanılmamaktadır. Koordinatörlük hizmetleri internet tabanlı bir yazılım ile desteklendiğinde; idareci, öğretmen, öğrenci ve işletme konu ile ilgili ihtiyaç duydukları bilgiye, zaman ve mekandan bağımsız olarak ulaşabilir. Bilgilerin kolay erişebilirliği sağlanabilir. Bu araştırmada Meslek Lisesi öğrencilerinin işletmede gördükleri mesleki eğitim esnasında internet tabanlı eğitime destek amaçlı bir program uygulamasının bu hizmeti yürütenler ve alanlar açısından ihtiyaç olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla; öğretmen, öğrenci ve işletme yetkilisi olarak gruplandırdığımız üç farklı gruba internet tabanlı bir yazılımın varlığına ihtiyaç duyulması, internet tabanlı yazılımı kullanabilecek imkanlara sahip olunması ve bu yazılımı kullanabilecek yeterliğe sahip olunması konularında ön anket yapılmıştır. Yapılan literatür çalışmasıyla da teknolojinin eğitim-öğretim sistemlerine etkisi, bilgi çağının meydana getirdiği değişimler, internet tabanlı eğitimlerde yapılandırmacı yaklaşımların kullanılış biçimine ilişkin kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Yazılımın faydalı olabileceği anketörler tarafından da belirtilmesi üzerine uygulamaya geçilmiştir. Yazılım temel hatları ile bilgi girişleri, raporlamalar, ilişkilendirme-yönlendirme, belgeler ve iletişim modüllerinden oluşmuştur. Bilgisayar yazılımı insan kaynaklı planlama ve yönlendirme hatalarını en aza indirecek, internet tabanlı olması sebebi ile her yerden bilgiye ulaşmayı kolaylaştıracaktır. Bu bilgiler doğrultusunda ihtiyaç olduğu düşünülen yazılım geliştirilerek koordinatörlük hizmetinde kullanılmak üzere çalışmaya başlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Information communication technologies are changing and improving day by day, enabling people from all ages to communiate using constantly evolving technical gadgets. Confusion caused by advanced techologies can be overcome by software that is appropriate for the individual’s training and comprehension. Due to the presence of an internet capable computer in the majority of houses and work places, this technology can be more commonly used by people for communication, data transfer, education and similar purposes. In accordance with law number 3308, in Vocational and Techinical Secondary Education institutions coordinator teachers are assigned to ensure planned execution of management skill training application, monitor its compatibility with the program, eliminate potential problems, minotor the student’s success, attendance and diciplinary status and guide. During these activities, recent technical advancements are not being utilized. If Coordinator services are supported/empowered with an internet based software, administrators, teachers, students and management can have access to the information they may need without time and location constrains. In this study, the need for a program application that aims to support internet based training during vocational Highschool students’ eductaion, is investigated from the perspective of executers and beneficiaries of the service. With this aim, an initial survey on the need for an internet based software, the availability of means for using such a software and the capability to use it was done on three different groups identified as teacher, student and executive. In literature studies a conceptual framework was built on the effects of technology on training-eduation systems, the changes brought by the information age and the use of constructive approaches on internet based education. After the potential benefits of such a software was also stated by the survey takers, implementaion was initiated. The software basically consists of data entrance, reporting, association- guidance, documents and communication modules. This software will minimize planning and guidance errors due to human factor and because it is internet based it will facilitate data access. In light of these knowledge, development of the needed/required software to be used for the coordinator services has started.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Software
dc.subject Legislation 3308
dc.subject Skill training
dc.subject Yazılım
dc.subject 3308 Sayılı Kanun
dc.subject Beceri eğitimi
dc.title Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında işletmede beceri eğitimi uygulamasının internet tabanlı yürütülmesi amaçlı yazılım geliştirilmesi tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster