The purpose of this study is to specify the effects of cognitive flexibility and self regulation skills on students' achievements in web mediated problem based programming language learning towards gender and class groups. Self regulation skills towards web based programming language education is discussed under three dimentions; learning skills, learning strategies and self efficacy. Level of cognitive flexibility is reviewed by comparison of time and percentage of success.
Causal-comparative research model is used in this study where five different class groups are compared in. First, the flexiblity test has been done on a sample of seventy-five students who are receiving education in a private university. As the next step, the self regulation skills scale has been done by the same students. For the last step, a web based problem was given to this students and their success is calculates as the the grades that they get from each step.
In the statistical analysis of the data, t-tests, ANOVA, MANOVA and correlation coefficient was used. The statistical analyses were done on SPSS 17.0. The significance of the data was tested at the significance level of .05.
The statistical analysis showed that, there is no significant difference between self regulation skills and cognitive flexibility towards gender and class groups. Also there is not a significant relationship between web based self regulation skills. When the corelation between level of cognitive flexibility and students' achievements is taken under consideration it is seen that there is a positive linear relationship between them. It can be said that students who have higher cognitive flexibility level also have advanced problem solving skills.
Bu çalışmanın amacı, web destekli probleme dayalı programlama dili öğretiminde bilişsel esneklik düzeyi ve öz düzenleme becerilerinin sınıf gruplarına göre karşılaştırılması ve öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin ölçülmesidir. Web destekli ortamda, programlama dili öğretimine yönelik problem tabanlı öğrenim yaklaşımı kapsamda öz düzenleme becerileri, öz yeterlik, öğrenme stratejileri ve öğrenme becerileri olarak üç boyutta ele alınmıştır. Bilişsel esneklik düzeyi ise süre ve başarı yüzdedelerinin kıyaslanması şeklinde incelenmiştir.
Beş farklı sınıf grubunun karşılaştırıldığı bu çalışmada karşılaştırmalı-nedensel araştırma modeli kullanılmıştır. İlk olarak bir vakıf üniversitesinde öğrenim görmekte olan toplam 75 kişi bilişsel esneklik testine tabi tutulmuştur. Daha sonra aynı çalışma grubu web destekli eğitime yönelik öz düzenleme becerileri ölçeği uygulanmıştır. Son olarak bu öğrencilerden web ortamında yapmaları için bir problem verilmiş ve her adımdan aldıkları puanlarla başarıları hesaplanmıştır.
Bu araştırmada, verilerin analizinde, istatistiki işlemlerden, eşli gruplar t testi, bağımsız gruplar t testi, ANOVA, MANOVA ve korelasyon katsayısı kullanılmıştır. İstatistiki işlemler SPSS 17.0 programında analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin anlamlı olup olmadıkları .05 anlamsallık düzeyinde test edilmiştir.
Yapılan analizler sonucunda, Web destekli eğitime yönelik öz düzenleme becerileri ve bilişsel esneklik açısından cinsiyet ve sınıf gruplarına göre farklılık bulunmamıştır. Ayrıca web destekli eğitime yönelik öz düzenleme becerileri ve bilişsel esneklik arasında anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin başarısı ile bilişsel esneklik düzeyi arasındaki korelasyon ele alındığında, aralarında pozitif doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür. Yüksek bilişsel zeka esnekliğine sahip öğrencilerin, aynı zamanda daha gelişmiş problem çözme becerisine sahip olduğu söylenebilir.