DSpace Kurumsal Arşivi

Churn management by using fuzzy c-means

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Karahoca, Adem
dc.contributor.author Arifoğlu, Evren
dc.date.accessioned 2024-07-12T11:34:00Z
dc.date.available 2024-07-12T11:34:00Z
dc.date.issued 2011-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1351
dc.description.abstract Nowadays, Global Service of Mobile Communication (GSM) market is a huge sector in nations' economies. Voice quality is an important factor for a customer to choose a GSM operator and hence GSM companies increases their voice quality via 3G technologies. Also there are other factors which affect a consumer to prefer a particular GSM operator. Due to several reasons, customers change their current GSM operators. It is very important for GSM operators to predict if a subscriber will cancel the service and switch to another GSM operator. Therefore, companies that provide GSM services have to monitor the behavior of each subscriber and predict one step ahead. In this study, using fuzzy c-means algorithm, we aim to predict whether a subscriber will change her current GSM operator or not. We also compare fuzzy c-means algorithm with Decision Tree, Nai"ve Bayes and Support Vector Machine and Probabilistic Neural Network. At the end of this study we expect that fuzzy c-means will give best result. tr_TR
dc.description.abstract Bugünlerde, GSM (Global Service of Mobile Communication) pazarı bütün uluslarda devasa bir sektör haline gelmiştir. Ses kalitesi en önemli faktör olduğundan ve müşteriler GSM operatörlerini seçerken bu hizmete çok dikkat ettiklerinden GSM şirketleri ses kalitelerini yükseltebilmek içim 3G teknolojisini kullanmaktadırlar. Müşteri GSM operatörü seçerken etken olan başka özellikler de mevcuttur. Bu etkenler nedeni ile bir çok müşteri kullandıkları operatörleri değiştirmektedir. GSM şirketleri için müşterinin hizmetten vazgeçip, vazgeçmeyeceğini veya operatör değiştirip değiştirmeyeceğini öngörmek çok önemlidir. Bu yüzden GSM hizmeti veren şirketler herbir müşterinin anlık davranışlarını kontrol etmek ve müşterinin gelecekteki olası kararlarını tahmin etmek zorundadır. Bu çalışmada, veri madenciliği teknikleri kullanılarak bir müşterinin kullandığı operatörü değiştirip değiştirmeyeceğine dair tahminler üretmeye çalıştık. Aynı zamanda fuzzy c-means algoritması Decision Tree, Naive Bayes, Support Vector Machine ve Probabilistic Neural Network gibi algoritmalarla da karşılaştırıldı. Çalışma sonunda Fuzzy c-means algoritmasının en iyi sonucu vermesini beklemekteyiz.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Data mining
dc.subject Churn management
dc.subject ANFIS
dc.subject Fuzzy c-means
dc.subject Veri madenciliği
dc.subject Müşteri kayıp yönetimi
dc.title Churn management by using fuzzy c-means tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster