Information sector is continuing to grow every year. In order to have a place in this sector which is continuously renewed in accordance with the needs, one should be open to continuous development and innovation. Today companies have understood that they need to focus on the supply chain management to increase their competitive advantage, and increased their investment on this subject. Also, reaching information has gained more importance as a result of the increased competition in the business world. Benefiting from information technologies to reach information, analyze it correctly and use it in line with company objectives play a very important role in today‟s fierce competition environment. This work tries to exemplify the supply chain management in the information sector and the effective use of information technologies in the supply chain management as well as how companies use the concept of performance measurement to see that they proceed on their way in accordance with their objective, and as in the ERP (Enterprise Resource Planning) selection, the company‟s strategic philosophy and how they integrate with what the sector requires.
Bilişim sektörü her yıl büyümeye devam etmektedir. İhtiyaçlar doğrultusunda sürekli yenilenen bu sektörde yer edinebilmek için, sürekli gelişim ve yeniliklere açık olmak gerekmektedir. Şirketler günümüzde rekabet avantajlarını arttırmak için tedarik zinciri yönetimine odaklanmaları gerektiğini anlamışlar ve bu konuda yatırımlarını arttırmışlardır. Ayrıca iş dünyasındaki rekabetin artmasıyla birlikte bilgiye ulaşım daha da önem kazanmıştır. Bilgiye ulaşmak, doğru analiz etmek ve şirketin hedefleri doğrultusunda kullanmak için bilgi teknolojilerinden faydalanmak günümüzün çetin rekabet ortamında çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada bilişim sektöründe tedarik zinciri yönetimi ve bilgi teknolojilerinin tedarik zinciri yönetiminde etkin bir şekilde kullanılması; ayrıca şirketlerin amaçları doğrultusunda yollarına devam ettiklerini görebilmeleri için performans ölçümü kavramlarını nasıl kullandıkları; ERP (Kurumsal Kaynak Kullanımı) seçiminde olduğu gibi şirketin stratejik felsefesi ve sektörün gerektirdikleriyle nasıl bütünleştirdikleri örnekler verilerek anlatılmaya çalışılmaktadır.