DSpace Kurumsal Arşivi

İlköğretim okullarında iç hava kalitesi yönetimi uygulaması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özerdem, Mehmet Barış
dc.contributor.author Altaca, Saadet İrem
dc.date.accessioned 2024-07-18T06:24:59Z
dc.date.available 2024-07-18T06:24:59Z
dc.date.issued 2015-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1376
dc.description.abstract Kapalı ortam hava kalitesi sorunları son on yılda giderek fazla ilgi görürken kapalı ortam kirliliğinin başlıca kaynaklarının detaylı araştırmalarının yürütülmesi hala zordur. Kirleticilerin kaynaklarını belirlemek ve emisyonlarını karakterize etmek için analitik araçlar ve ölçüm prosedürleri eksikliği vardır. Sanayileşmiş ülkelerde insanlar zamanlarının büyük bir bölümlerini kapalı ortamlarda geçirmektedirler. Bu ortamlarda yüksek miktarda iç ortam kirleticisi olduğundan bir sürü sağlık problemine yol açan bu kirleticilere maruz kalmaktadırlar. Şehir merkezlerinde var olan hava kirliliği göz önüne alındığında hem iç ortam da hem de dış ortamda canlıların sağlığı tehlike altındadır. Dış ortam kirliliği de düşünüldüğün de camlar aracılığı ile yapılan havalandırmanın ne kadar verimli olduğu da tartışılmalıdır. Aynı zamanda yapılan aşırı havalandırma da enerji kaybına yol açmaktadır. Bu araştırma da İlköğretim Okulları ve Anaokullarında karbondioksit miktarına bağlı olarak iç hava kalitesi değerlendirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract While the problems of the quality of indoor air had gained lots of attention for the past 10 years,the main sources of indoor air pollution is still difficult to research properly.The measurement procedures and analytical tools are insufficient to determine the sources of pollution and to characterize the emissions.People who live in industrialized countries spend most of their times indoors.These kinds of enviroments have high volumes of internal pollution that lead to serious health problems.Considering the air pollution in city centers,the health of the living beings is under risk of being exposed to both internal and extenal pollution.Also considering the fact about external enviroment’s pollution,the efficiency provided by the window’s ventilation is debatable.The excessive use of ventilation also leads to severe energy loss.This kind of research was rated by Primary schools and Pre-schools that the amount of carbon dioxide was connected with the indoor air quality.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Indoor air quality tr_TR
dc.subject Primary schools tr_TR
dc.subject Pre-Schools tr_TR
dc.subject İç hava kalitesi
dc.subject İlköğretim Okulları
dc.subject Anaokulları
dc.title İlköğretim okullarında iç hava kalitesi yönetimi uygulaması tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster