Lojistik faaliyetleri, iş dünyasında rekabet avantajını artırmak isteyen bir firmanın daha büyük yatırımlar ve daha yüksek uzmanlık düzeyi isteyen bir fonksiyonu haline gelmiştir. Özellikle depo yönetimi tüm lojistik faaliyetler içerisinde en büyük paya sahip dilimlerden biridir. Ürün maliyetinin düşürülmesi, deponun iyi yönetilmesine, doğru noktalara doğru sevkiyatın yapılmasına ve stok yönetimine bağlıdır. Günümüzde 3PL firmaları, bilişim altyapısı, teknik bilgisi ve deneyimi ile birlikte son tüketici memnuniyetine dayanan üst düzey bir yaklaşım sergilenmektedir. Bu çalışma kapsamında lojistikte dış kaynak kullanımı için 3PL yaklaşımı incelenmiştir. 3PL seçim kriterleri ve performans ölçümü sağlık sektöründe faaliyet gösteren bir firma üzerinde uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.
Logistics become a function that requires higher investments and higher level of specialization for the companies who desire to improve their competitive advantage. In particular, warehouse management has the highest share in the overall logistics activities. Decreasing the cost of product depends on proper management of the warehouse, performing accurate shipping to right directions and inventory management. Today, 3PL companies are performing with an end customer satisfaction approach by their IT infrastructure, technical knowledge and experience. In this study, 3PL approaches in outsourcing logistics activities are investigated. 3PL selection criteria and performance measurement are applied in a company that operates in health industry and results are evaluated.