dc.contributor.advisor |
Alpkökin, Pelin |
|
dc.contributor.author |
Günay, Sema |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T12:21:21Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T12:21:21Z |
|
dc.date.issued |
2012-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1396 |
|
dc.description.abstract |
İstanbul, sosyo- ekonomik ve demografik yapısındaki değişim, ulaştırma sistemi açısından hızlı değişimine sebep olmaktadır. Göç çekmesi nedeniyle nüfusun hızlı artışı, kontrol edilemeyen plan dışı çarpık yapılaşma ve motorlu araç sayısındaki çok hızlı artış kentlilerin de ulaşım hareketlerinde değişikliklere neden olmuştur.
Arazi kullanım planları ile ulaştırma arasındaki ilişkiyi iyi anlamak, kentin gelecekteki yolculuk taleplerini doğru öngörülmesini sağlar. Uzun vadeli ulaşım yatırımları, arazi kullanımı ve yolculuk talep verilerinin doğru öngörüleri üzerine plan ve projelendirilir.
Arazi kullanımı, yolculuk talep analizi, inşaat yapım maliyetleri ve işletme maliyetleri, ulaşım türlerinin seçiminde önemli olmakla birlikte, raylı sistemlerin ilk yapım maliyetleri, lastik tekerlekli karayolu ulaşım türlerine göre yüksek, işletme maliyeti ise oldukça düşüktür.
Kadıköy- Kartal Metro Hattı, Asya yakasındaki ilk metro hattı olması ve güzergahında bulunan yoğun nüfusun ulaşım hareketliliğine cevap vermek için yapılmış olması oldukça önemlidir. Fakat istasyona erişimleri sorunları ve diğer ulaşım türlerinin bölgedeki yolculuk taleplerine cevap vermeyi sürdürmesi, öngörülen yolculuk talebine ulaşmasına engel olmaktadır. İstasyona erişim, otobüs besleme hatlarının düzenlenmesi ve ücret politikasının iyileştirilmesi yolculuk talebenin artmasına sağlayacaktır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
İstanbul, socio-economic and demographic change in the composition leads to quick change ıin the transpotation system. Migration of the population due to rapid in shrinkage, uncontrolled and unplanned settlement plan, non-motorized transport movements, change in the number of motor vehicles has led to a very rapid increase in urban dwellers
Better understanding of the relation between land use and transportation plans, the city provides a the prediction of the future demands of the journey. Land use, travel demand analysis, construction costs and operation costs, the choise of the transport system, but the intial construction costs of rail system according to the type of road transport wheel is high, the operating cost is very low
The rapid increase in the population of İstanbul has provided planning and implementation of urban transport, rail systems. Kadikoy Kartal Metro Line, the first subway line on the Asian Side is very important.
Kadikoy Kartal Metro Line, the route to be made to respond to the intense mobility of the population, but the station access to transportation issues and other modes of transport in the region to continue to respond to the demands of the journey, travel demand projected to reach prevents. access to the station and bus trip disciple can an increase in the supply lines will improve the regulation and wage policy |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Population |
tr_TR |
dc.subject |
Istanbul |
tr_TR |
dc.subject |
Mobility |
tr_TR |
dc.subject |
Rail system |
tr_TR |
dc.subject |
Demand journey |
tr_TR |
dc.subject |
Access |
tr_TR |
dc.subject |
Construction cost |
tr_TR |
dc.subject |
Integration |
tr_TR |
dc.subject |
Nüfus |
tr_TR |
dc.subject |
İstanbul |
tr_TR |
dc.subject |
Hareketlilik |
tr_TR |
dc.subject |
Raylı sistem |
tr_TR |
dc.subject |
Yolculuk talebi |
tr_TR |
dc.subject |
Erişim |
tr_TR |
dc.subject |
İnşaat yapım maliyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Entegrasyon |
tr_TR |
dc.title |
İstanbul kentsel raylı sistemlerin değerlendirilmesi : Kadıköy Kartal hattı metro optimizasyon önerisi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |