DSpace Kurumsal Arşivi

Çok kriterli karar verme yöntemleri ile mağaza yeri seçimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Albayrak, Esra
dc.contributor.author Arık, Hande
dc.date.accessioned 2024-07-23T12:55:13Z
dc.date.available 2024-07-23T12:55:13Z
dc.date.issued 2014-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1400
dc.description.abstract Çalışmada, toptan satış yapılacak Cash&Carry mağazaları için alternatif illerin öncelik sıralamasının yapılmasında kullanılan çok kriterli karar verme yöntemlerinin hibrit bir şekilde uygulanması üzerinde çalışılmıştır. Ev dışı tüketim sektöründe, bireysel olmayan müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik hizmet veren toptan mağazacılık yer seçimi ile ilgili çalışma yapılmıştır. Yatırım kararı firmalar için stratejik öneme sahip olduğundan mağaza açılması planlanan alternatif iller arasında karar vermeyi kolaylaştırıcı yöntemler araştırılmıştır. Kuruluş yeri seçiminde, fayda ve maliyet getiren, birbiriyle ilişkili farklı bir çok kriter yer aldığından, çok kriterli karar verme yöntemlerinden ANP ile kriterler arasındaki ilişkiler ortaya konmuş, ikili karşılaştırmalar yapılmıştır. Fayda kriterleri müşteri potansiyeli ve çevre koşulları iken maliyet kriterleri rekabet durumu olarak tanımlanmıştır. Kriterler arasında yapılan ikili karşılaştırmalar sonucunda ağırlıklar hesaplanmıştır. Elde edilen kriter ağırlıklarına göre TOPSIS yöntemi ile illerin sıralaması yapılarak en büyük değere sahip olan alternatif öncelikli il olarak belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, using a hybrid method for cash&carry store location by multi criteria decision technique has been analyzed to determine priority of alternatives. In the out of home consumption market has been studied on location decision making for meeting the needs of consumers who aren’t retail customers in the cash&carry store. Because of ınvestment decision has strategic importance for the firms in their market share, methods has been researched to ease of desicion making in literature. Choosing the site of establishment, there are lots of criteria (such as potential customer, competition conditions, environmental conditions) which bring cost and benefits. Because of that, ANP which is a multi criteria decision making method, used for determining the relationships between criteria and paired comparison. Importance weight of criteria are determined by using ANP method.With the using of TOPSIS method to obtain a matter of priority of the alternatives, using the importance weight of evaluation criteria which are derived from ANP method.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Wholesale tr_TR
dc.subject Facility location selection tr_TR
dc.subject ANP tr_TR
dc.subject TOPSIS tr_TR
dc.subject Multi criteria decision systems tr_TR
dc.subject Toptan ticaret tr_TR
dc.subject Mağaza yer seçimi tr_TR
dc.subject Çok kriterli karar verme sistemleri tr_TR
dc.title Çok kriterli karar verme yöntemleri ile mağaza yeri seçimi tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster