dc.contributor.advisor |
Uzunboylu, Hüseyin |
|
dc.contributor.author |
Kıroğlu, Onur |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-24T07:02:46Z |
|
dc.date.available |
2024-07-24T07:02:46Z |
|
dc.date.issued |
2013-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1406 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma ilköğretim ve ortaöğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri kullanım
yeterliliklerini belirleyip, yöneticilerin yaşlarına, öğretmenlik ve yöneticilik görev
sürelerine, yöneticilik kademelerine ve eğitim düzeylerine göre bilgi teknolojileri
kullanımında farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi,
araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır.
Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucunda elde edilen konu ile
ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan
araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur.
Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır.
Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan
yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler
verilmektedir.
Araştırma ile tespit edilen yöneticilerin eğitim alanında bilgi teknolojileri
yeterliliklerindeki eksikler doldurulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın anket formu
yöneticilere kâğıt üzerinde doldurtularak toplanmıştır. Yöneticiler araştırmanın anket
formunu kağıt üzerinde doldurmuştur. Toplanan veriler bilgisayar ortamına
aktarılarıldıktan sonra SPSS programı yardımıyla veriler tablolar haline getirilmiştir.
Veriler, demografik özellikler dikkate alınarak ankete katılan yöneticilerin yeterliliklerini
ortaya koyacak şekilde tablolaştırılmıştır. Bu çalışmada t testi ve tek yönlü varyans analizi
kullanılmıştır.
Anket ve tablolardan elde edilen bulgular araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan
bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır.
Sonuç bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak uygulamaya ve araştırmalara
yönelik öneriler sunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This research aims to define information technology operability qualification of primary and
secondary school administrators and find out whether there are differences in using information
techonology in terms of their age, gender, length of teaching and management service and
educational level.
In the first part of the survey research, the research objective, the research problem, research
questions, assumptions and limitations of the study are described.
In the second part of the study the results obtained from review of the literature on the subject
resources are evaluated. The conceptual framework of the subject depending on the research
questions mentioned in the initial phase of the topic..
In the third part there are explanations about the methodology of the research study. In this
section,subject selection, methods and techniques used in research, population and sample and
data collection tools are presented.
This thesis tried to fill the gap on administrators’ qualification with using information
technologies on education field. The administrators filled out the questionnaire of the research on
paper. After transfering to computer, data were converted into data tables with the help of SPSS
software. Data were tabulated in respect of the administrators’ demographic specs and and
reflecting their capabilities In this study t test and ANOVA were used.
On the fourth part of the research, findings from the survey forms and tables are interpreted.
Last part of this thesis includes overall conclusion on the subject and recommendations for future
researches. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Information technologies |
tr_TR |
dc.subject |
Qualification |
tr_TR |
dc.subject |
School administrators |
tr_TR |
dc.subject |
Computer |
tr_TR |
dc.subject |
Discusson |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgi teknolojileri |
tr_TR |
dc.subject |
Yeterlilik |
tr_TR |
dc.subject |
Okul yöneticisi |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgisayar |
tr_TR |
dc.subject |
Değerlendirme |
tr_TR |
dc.title |
Okul yöneticilerinin bilgi teknolojilerindeki yeterliliklerinin değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |