dc.contributor.advisor |
Ozan, Dikerler |
|
dc.contributor.author |
Dikerler, Ozan |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-24T08:13:49Z |
|
dc.date.available |
2024-07-24T08:13:49Z |
|
dc.date.issued |
2014-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1410 |
|
dc.description.abstract |
Tezin amacı; özellikle son 10 yılda sayıları artmaya başlayan sosyal medya platformlarının Dünya'da sağlık alanında; ne amaçla ve hangi yöntemlerle kullanıldığını incelemektir.
Tezin son bölümünde; 2009 yılında ABD'de uygulanmış bir yöntem olan; sosyal medya verilerinin analizi ile hastalık vakalarının erken tespiti çalışması yapılmıştır. Bu amaç için nezle hastalığı seçilmiş, hastalığın Türkiye sınırları içerisindeki insanlarda görülme miktarı ve yayılma hızının, bir sosyal medya platformu olan Twitter'daki paylaşımlardan yola çıkılarak izlenmesi uygulaması yapılmıştır. Buradaki varsayım; insanların sosyal medyada kimi hastalıklara yönelik yaptıkları paylaşımların, toplumda o hastalıkların görülme miktarına dair gerçeğe yakın tahminler |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In the last ten years, there has been an increase in the number of social media platform users with a variety of purposes and in different sectors. In this thesis, how social media could be used in health sector has been studied.
In the last section of the thesis, a research study which was carried out in the USA in 2009 was applied in Turkish context with the aim of understanding public health status and creating an early warning mechanism for possible epidemic diseases. For this purpose, the flu has been chosen and peoples‟ public status updates in Twitter social media platform have been scanned for 7 months. The hypothesis of the research is that the status updates of people in the social media platforms may give very close results about public health when it is compared with the real official public health status. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Social media |
tr_TR |
dc.subject |
Marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Twitter |
tr_TR |
dc.subject |
Health |
tr_TR |
dc.subject |
Flu |
tr_TR |
dc.subject |
Sosya medya |
tr_TR |
dc.subject |
Pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Sağlık |
tr_TR |
dc.subject |
Nezle |
tr_TR |
dc.title |
Sosyal medya platformlarının sağlık alanındaki kullanım şekilleri ve Türkiye için yapılmış örnek bir çalışma |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |