DSpace Kurumsal Arşivi

English education with serious games

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Salman, Yücel Batu
dc.contributor.author Melek, Ceren Gulra
dc.date.accessioned 2024-07-24T11:59:15Z
dc.date.available 2024-07-24T11:59:15Z
dc.date.issued 2014-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1414
dc.description.abstract Learning English, for kindergarten students, is both a global imperative and an enormous challenge. English has become a dominant language in the world today, the international language of business, science and culture. New generation’s interest on digital games and the necessity of starting English learning at early ages have been directed to develop interactive games. The purpose of this study is measuring the effect of serious games on the achievement and motivation of 6 years old students. The game, Diamon, was designed by using the Spiral Education Game Design Model. The content was identified by investigating the existing applications and literature. In order to evaluate the effectiveness of our game, an experiment has been conducted in a kindergarten to examine the student’s performance by pre and post-tests, and the learning motivations by a survey. 52 students participated to the research. It was found a meaningful difference between pre-test and post-test scores, and a significant value was obtained at the outcome of motivational survey. The findings show that Diamon had a positive impact on student’s achievements in language learning and motivation. tr_TR
dc.description.abstract Anaokulu öğrencileri için İngilizce öğrenmek hem küresel bir gereklilik, hem de büyük bir arzudur. İngilizce bugünün dünyasında belirleyici ve ticaret, bilim ve kültür için uluslararas bir dildir. Yeni jenerasyonun dijital oyunlara olan ilgisi ve erken yaşta İngilizce öğrenme gerekliliği interaktif oyunların gelişmesine yol açmıştır. Bu çalışmanın amacı eğitici oyunların 6 yaşındaki öğrencilerin başarı ve motivayonlarına etkisini ölçmektir. Diamon eğitici oyunu Spiral Eğitici Oyun Tasarım Modeli’ne göre geliştirilmiştir. İçerik, mevcut uygulamalar ve literatür araştırmasıyla belirlenmiştir. Oyunun etkinliğini ölçmek amacıyla uygulama, ön-test ve son-test ile öğrencinin performansını, anket ile öğrenme motivasyonunu incelemek için bir anaokulunda yürütülmüştür. Araştırmaya 52 öğrenci katılmıştır. Ön-test ve son-test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuş ve motivasyon anketi çıktılarından yüksek bir değer elde edilmiştir. Bu bulgular, Diamon oyunun dil öğreniminde öğrencilerin başarısını ve motivasyonunu olumlu etkilediğini göstermiştir.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Serious games tr_TR
dc.subject Game-based Learning tr_TR
dc.subject Interactive learning environments tr_TR
dc.subject Motivation tr_TR
dc.subject Eğitici oyunlar
dc.subject Oyun-tabanlı öğrenme
dc.subject İnteraktif öğrenme ortamları
dc.subject Motivasyon
dc.title English education with serious games tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster