dc.contributor.advisor |
Kantarcı, Muammer |
|
dc.contributor.author |
Alataş, Ali |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-29T07:39:00Z |
|
dc.date.available |
2024-07-29T07:39:00Z |
|
dc.date.issued |
2014-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1430 |
|
dc.description.abstract |
Büyük kentlerdeki trafik yoğunluğu insanları bunaltmış ve ulaşımda yeni arayışları
gündeme getirmiştir. Dünyanın birçok bölgesinde olduğu gibi İstanbul'da da raylı sistem
ulaşımı, trafikte sıkışan ve bunalan kent halkı için bir umut ve önemli bir ulaşım
alternatifi oluşturmaktadır. Tezin ana konusu da 2013 yılı ortasında işletmeye alınmış
olan Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro (M3) Hattının proje ve güncel performans
değerlerinin değerlendirilmesidir.
Tez akısı olarak da öncelikle İstanbul kent içi raylı sistemlerinin gelişimi üzerine
değerlendirmeler yapılarak genel bilgiler paylaşılacaktır. İstanbul kent içi raylı sistemler
olarak geçmişten günümüze nasıl gelindiği ve gelecekte planlanan çalışmaların neleri
kapsadığı, mevcut yapıya nasıl etkileri olacağı, M3 hattının güncel yolcu verileri ile
Fizibilite Etüdü değerleri mukayesesi yapılırken; M3 hattı ile entegre olan hatların
karşılıklı etkileşimleri incelenecektir.
Sonuç olarak elde edilen verilerin ve gelecekte planlanan entegre hatlara dair
çalışmaların üzerine değerlendirmeler yapılarak nasıl bir kent içi raylı sistemler
işletmesi olacağına dair ışık tutacak bir çalışma olması hedeflenmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
People are overwhelmed by traffic congestion in major cities and this has led to new
approaches in transportation. As in many regions of the world in rail transportation in
Istanbul stuck in traffic and being overwhelmed by a hope for the people of the city and
constitutes an important transportation alternative. The main topic of the thesis, which
began to operate in the middle of 2013 the Kirazlı-Basaksehir-Olimpiyat Metro (M3)
line is the evaluation of the project and current performance values.
Thesis as a flow, primarily in Istanbul on the development of urban rail transit system
after assessing the general information will be shared. As existing in Istanbul urban rail
systems in the past to the present and planned future studies to understand how what is
covered, how will the effects of the existing structure, the current status of the M3 line
of passenger data can be evaluated with the how, feasibility studies have been
completed integration of the new lines will bring you as many issues will be addressed.
As a result of the data obtained and planned future work on the assessments made on
the integrated lines, what would be the operation of urban rail systems are intended to
be a study to shed light on. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Integrated lines |
tr_TR |
dc.subject |
Feasibility studies |
tr_TR |
dc.subject |
Urban rail systems |
tr_TR |
dc.subject |
Kirazlı- Başakşehir-Olimpiyat Metro (M3) Line |
tr_TR |
dc.subject |
Entegre hatlar |
tr_TR |
dc.subject |
Fizibilite çalısmaları |
tr_TR |
dc.subject |
Kent içi raylı sistemler |
tr_TR |
dc.subject |
Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro Hattı |
tr_TR |
dc.title |
Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro (M3) hattının performans değerlendirmesi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |