dc.contributor.advisor |
Akbaş, Ahmet |
|
dc.contributor.author |
Fettahoğlu, Ahmet |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-30T07:00:05Z |
|
dc.date.available |
2024-07-30T07:00:05Z |
|
dc.date.issued |
2014-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1444 |
|
dc.description.abstract |
Kent merkezlerindeki hızlı nüfus artışıyla birlikte ulaşım sorunları da artmıştır. Artan ulaşım ihtiyacının eldeki ekonomik kaynaklarla etkin ve hızlı bir şekilde karşılamak için toplu taşıma kaçınılmaz olmuştur. Raylı sistemler ise; çevreci, hızlı, güvenli ve yüksek taşıma kapasitesi ile ulaşımda önemli bir yere sahiptir. Raylı sistem işletmelerine bu yeteneklerin birçoğunu sinyalizasyon sistemi sağlamaktadır. Sinyalizasyon sistemleri ise teknolojik gelişmeler ve işletme tecrübelerine paralel olarak bir gelişim süreci yaşamıştır. Özellikle artan yolcu yükü ile birlikte daha sık tren servisine ihtiyaç duyulmuştur. Tren trafiğinde oluşan bu yoğunluğu kontrol etmek için hem hat boyu ekipmanlarından hem de trenlerden sürekli olarak hat meşguliyeti, hız, konum gibi bilgilerin toplanıp çeşitli merkezi birimlerce değerlendirilerek oluşan trafiğin yönetilmesi gerekmiştir.
Bu tez çalışmasında, Ankaray Hafif Raylı Toplu Taşım İşletmesi’nin kullanmış olduğu MIS 801 (Moduler Interlocking System 801) sinyal sisteminin bileşenleri ve çalışma prensipleri incelenerek hattın genişletilmesi sürecinde gerekli olan sinyal sistemi değişiklikleri belirlenmiştir. Buna göre mevcut sinyal sisteminin modifikasyonunun nasıl yapılması gerektiğine ilişkin analizler yapılarak bir modifikasyon yöntemi önerilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Rapid population growth in city centers has also increased transportation problems. Public transport becames an inevitable necessity to meet increasing transportation needs effectively and quickly with economic recourses. Rail systems has a sicnificant place in transportation with environment-friendly, fast, safe and high carrying capacity. Many of these capabilities in the rail system is provided by signaling system. Signaling systems have experienced a development process parallel with the technological changes and business experience. Especially with the increased number of passangers more frequent train service was needed. To control the traffic that accurs in the railways, management of line busyness, speed and location informations was collected not only from trains but also from tools located in the lines and assesed by various central departments.
In this thesis , MIS 801, ( Modular Interlocking System 801) which is used by Ankaray Light Rail Transit Enterprise, signal components of the system and working principle are examined and in the process of line broadening the signal system changes are determined.Accordingly, modification of existing signaling systems analyzed as to how it should be done by making a modification method is proposed. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Interlocking |
tr_TR |
dc.subject |
CBTC |
tr_TR |
dc.subject |
Track circuit |
tr_TR |
dc.subject |
Anklaşman |
tr_TR |
dc.subject |
Hat devreleri |
tr_TR |
dc.title |
Ankaray sinyal sisteminin modifikasyonu ve genişletilmesi üzerine bir öneri |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |