Küresel sistemde dünyada, her bir kentin diğer bir kentle yatırım, turizm ve nitelikli işgücü başta olmak üzere birçok konuda rekabet içersinde olduğu görülmektedir. Kentlerin küresel sistemde cazibe merkezi olmaları genellikle işletme disiplininde kullanılan "marka" kavramının kentler tarafından artı değer olarak kullanılmalarına neden olmaktadır. Kentlerin ürettiği veya sahip olduğu ekonomik, sosyal, kültürel, tarihi, coğrafi ve psikolojik değerlerin "marka kent" olma çalışmaları veya "marka" değerinin ortaya çıkarılması. küresel sistemde öne çıkan kentsel konulardan biri olmaktadır.
Bu bağlamda kentlerin küreselleşme süreciyle birlikte ortaya çıkan kentsel yapılar ile finans sektöründe ortaya çıkan marka ve marka faktörlerin birbiriyle oluşa bilecek unsurlar ilişkisinin irdelenebilmesi için ikinci bölümde küreselleşme, marka ve kent üçle mi çerçevesinde kavramsal tanımlamalar yapılmıştır. Bu yaklaşımla birlikte üçüncü bölümde marka kent kavramının oluşum süreci ile kentlerin markalaşma ölçütlerini, bileşenlerini ve ilkelerini irdelenerek kent markalaşmasındaki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.
Dördüncü bölümde belirlenmiş yöntem çerçevesinde uluslararası ölçekte marka kent olarak kabul edilen Londra Metropoliten Alanı seçilerek marka kent oluşum sürecinde alt unsur olan erişebilirlik parametresi ile İstanbul Metropoliten Alanı kaynaklarını daha etkili kullanmak, yaşanabilir mekanlar oluşturmak, cazibe merkezi haline gelebilmesi için mevcut kent varlık gücünün erişebilirlik açısından mekansal analiz yöntemi kullanılarak karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir
In the Global System, each one of the city's with other cities seen within competition at the many issues, especially skilled workforce, urban investment and tourism. The cities is being the center of attraction and the "brand concept ot'' often to be using in business disciplines is caused to be using as "surplus value" by the cities in the Global System. Produced by the cities or its economic, social, cultural, historical, geographical and psychological values "city brand" studies or uncovering the "brand" value is one of the prominent urban issues in global system.
In this context, the city of the globalization process, with the resulting urban structures and in the fınancial sector emerging brands and brands of factors with each other occurs know the elements to explore the relationship to the second part of globalization, brand name and city are tripled within the framework of conceptual defınitions were made. With this approach, in the third section of the city with the process of the formation of the concept of city brand and branding criteria, components and principles of branding the city was to determine examined.
In the fourth chapter the methods specifıed in the framework of intemational scale brand as the city accepted the London Metropolitan Areas selected city brand in the formation process sub-elements that accessibility parameters with the Istanbul Metropolitan Area resources more effectively, use livable spaces, creating a center of attraction to become a present to the city asset strength accessibility in terms of spatial analysis method were examined comparatively.