Akıllı Ulaşım Sistemleri günümüzde ulaşım ve trafik sorunlarının çözümünde çok önemli bir role sahiptir. Bu kapsamda ülkemizdeki sinyalizasyon sistemlerine bakıldığında hala sabit zamanlı sinyalizasyon sistemlerinin yaygın olarak kullanıldığını görmekteyiz. Bu durum, optimal trafik şartlarının oluşturulmasındaki kısıtlar nedeniyle hem ülke ekonomisine hem de içinde bulunduğumuz çevreye olumsuz yönde etki etmektedir. Anılan sorun ülkemizin güzide kentlerinden birisi olan Sakarya’da da kendini hissettirmektedir.
Bu tez çalışmasında, Sakarya ilindeki mevcut kavşak trafik sinyal kontrol sistemleri incelenmiş, Türkiye’nin ve Sakarya ilinin trafik yönetimine ve trafik sinyalizasyon sistemine katkıda bulunabilmesi için yeni bir trafik uyarmalı kontrol sistemi geliştirilmiştir.
Geliştirilen sistem tümüyle bu tez çalışması kapsamında yürütülen bir araştırma-geliştirme sürecinin ürünüdür. Sistemin özgün tasarımı bu tezde kapsamlı olarak anlatılmıştır. Bu tez çalışması kapsamında ayrıca geliştirilen sistemin performans testleri yapılmış ve yapılan analizler sonucunda geliştirilen Akıllı Kavşak Kontrol Sisteminin, kavşak kapasitesinin kullanımı açısından sabit zamanlı çalışan sinyalizasyon sistemine göre çok daha verimli bir sistem olduğu tespit edilmiştir.
Intelligent Transportation Systems have very important role in the solution of traffic problems contemporarily. Within this scope when analyzed signalization systems in our country, we observe that fixed time signalization systems stil are being used extensively. This case negatively affects both county economy and our environment because of constraints in the creation of optimum traffic conditions. Mentioned problem makes its presence felt in Sakarya which is one of eminent city too of our country.
In this thesis study, available intersection traffic control systems in Sakarya were analyzed, a new Traffic stimulated control system were developed in order to contribute traffic management and traffic signalization systems of Sakarya and Turkey.
The improved system is entirely a product of research and development process conducted under this thesis study. Orginal design of system were described in this thesis. Within the scope of thesis the performance of improved system were also tested and in consequence of analyzes improved intelligent intersection control system is more efficent than fixed time signalization system in terms of using intersection capacity.