Ürün yaşam döngüsünün kısaldığı, küresel rekabetin ve müşteri taleplerinin arttığı, yenilikçi
bilgi ve iletişim teknolojilerinin geliştiği günümüzde işletmeler rekabetçi pozisyonlarını
sağlamlaştırmak için tedarik zinciri sistemlerini ve bununla ilgili model türlerini tasarlamak,
uygulamak ve sürekli olarak geliştirmek durumundadırlar. 1996 yılında Tedarik Zinciri
Konseyi tedarik zinciri yönetimi için endüstriler arası standart olarak Tedarik Zinciri işletim
Referans Modelini (SCOR) oluşturdu. Tedarik zinciri süreçlerin tanımlanması, ölçülmesi ve
sürekli olarak geliştirilmesi temeline dayanan SCOR modeli, tedarik zincirini bir bütün olarak
dikkate alarak, yöneticilerin tedarik zinciri yönetimindeki karmaşıklık ile baş etmesine ve
stratejik düzeydeki kararları almasına yardımcı olmaktadır.
Çalışmada modelin tanımı ve kapsamlı metodolojisi üzerinde durulmuş, modeli uygulayan
örnek firma baz alınarak Türkiye’de SCOR kullanımının yansıması gösterilmiştir.
It is necessary for enterprises to design, apply and permanently develop their supply chains
and model types related to them in order to fortify their competitive positions at our current
period where the lifecycle of product is shortened, global competition and customer demands
increased and innovative information and communication technologies developed. The
Supply Chain Council created the Supply Chain Operational Reference Model(SCOR) as
standard between industries for supply cahin management in 1996. The SCOR model that is
based on the definition, measurement and permanent development of supply chain
management helps the managers cope with any confusion at the supply chain as a whole and
allow the same to make decisions at strategic level.
The definition of the model and its comprehensive methodology are emphasized at the study
and the reflection of the use of SCOR in Turkey is shown by taking the sample firm applying
the model as basis.