DSpace Kurumsal Arşivi

Pazarlama yönetimi dersini alan öğrencilerin mobil öğrenme algılarının belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Uzunboylu, Hüseyin
dc.contributor.author Küle, Gökçe
dc.date.accessioned 2024-08-01T13:26:43Z
dc.date.available 2024-08-01T13:26:43Z
dc.date.issued 2012-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1501
dc.description.abstract Yapılan araştırmada Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı’nda Pazarlama Yönetimi dersini alan öğrencilerin mobil algı düzeyleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2011-2012 eğitim ve öğretim yılı bahar döneminde İstanbul'da bulunan Okan Üniversitesi Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı'na devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma 45 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Okan Üniversitesi Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı'nda Pazarlama Yönetimi dersini alan öğrenciler için deneysel bir ortam hazırlanmıştır. Öğrencilere Pazarlama Yönetimi dersinin konuları mobil içerik olarak gönderilmiştir. İçerikler gönderildikten sonra öğrencilerin mobil algılarının ölçülmesi için anket uygulanmıştır. Anket verileri SPSS programında analiz edilmiştir. Öğrencilerin mobil öğrenme algı düzeylerini belirlemek için kullanılan ölçek 5 faktör ve 30 maddeden oluşmaktadır. Ölçek için gerekli izinler alınmıştır. Verileri analiz etmek için analiz; yüzde (%), aritmetik ortalama (X) ve betimsel istatistiklerde frekans (f) tek faktörlü karşılaştırmalarda varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan anketle elde edilen veriler ttesti ve One-Way ANOVA analiz teknikleri analiz edilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunun mobil öğrenmeye yönelik algı düzeyleri yüksek çıkmış, mobil öğrenmeye yönelik eğitimlerle öğrencilerin algı düzeylerinin arttırılabilir. tr_TR
dc.description.abstract In this research the mobile perception level of Distance Education Master of Business Administration Program students take Marketing Management course evaluated. This research practice group covers the students who are in Istanbul in the spring semester of 2011-2012 academic year and continue Okan University Distance Education Master of Business Administration Program. The study was conducted on 45 students. The experimental environment was set for the students who take Marketing Management course in Distance Education Master of Business Administration Program. Subjects of the Marketing Management course were sent to students as mobile content. After this proccess to evaluate the level of mobile perception of the students a questionarie performed. The questionarie datas were analysed by using SPSS program. The scale that was used in evaluating the mobile perception level of students contains 5 factors and 30 items. The required permissions for scale were taken. While analysing the data evaluation techniques such as percentage(%), average (x), frequency(f) in descriptive statistics, analysis of variance in single factor comparisons. In the questionarie, data was analysed through One-Way ANOVA and t-test analys techniques. In this research the level of significance was accepted as 05. The result of this investigation revealed that many of these students have high perception level for mobile education.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Distance education tr_TR
dc.subject Mobile learning tr_TR
dc.subject Uzaktan eğitim tr_TR
dc.subject Mobil öğrenme tr_TR
dc.title Pazarlama yönetimi dersini alan öğrencilerin mobil öğrenme algılarının belirlenmesi tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster