DSpace Kurumsal Arşivi

Teknik öğretmenlerin eğitimde bilgi teknolojileri kullanım yeterliliklerinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Uzunboylu, Hüseyin
dc.contributor.author Bilgin, Hasan
dc.date.accessioned 2024-08-05T07:19:43Z
dc.date.available 2024-08-05T07:19:43Z
dc.date.issued 2012-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1505
dc.description.abstract Bilgi teknolojilerinin hızlı bir şekilde hayatımızın her alanına girmesiyle eğitim sistemlerininde bu değişime ayak uydurması kaçınılmaz olmuştur. Eğitimde teknoloji kullanımı kalite ve verimliliği arttırmıştır. Yeni gelişme ve yatırımların ışığında klasik eğitim ortamlarıda kendini yenilemeye başlamıştır. Teknik eğitim ülkelerin ihtiyaç duyduğu ara eleman gücünün yetiştirilmesi konusunda öncelikli konulardan biridir. Yetiştirilen ara elemanın günümüz hızlı değişen bilgi teknolojileri sayesinde en güncel bilgiye en hızlı şekilde erişebilmektedir. Bu yeteneği öğrencilere kazandırmanın temel yolu öğretmenlerin bilgi teknolojilerini eğitimde etkin kullanımlarıyla gerçekleşebilecektir. Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucundaelde edilen konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Bu kısımda genel olarak teknik ve mesleki eğitimin tarihçesi tartışılmış ve günümüze kadar kullanılan teknolojik araçlar listelenmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile literatürde tespit edilen teknik öğretmenöz yeterlilik boşluğu doldurulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın anket çalışması,kâğıt üzerinde ve Limesurvey yazılımı üzerinden online olarak yapılmıştır. Anket katılımı ile ilgili duyurularelektronik posta listeleri ve çeşitli forum siteleri üzerinden gerçekleştirilmiştir. Kâğıt üzerinde toplanan formlar Limesurvey yazılımı üzerinde derlenip, ardından SPSS programı yardımıyla veriler tablolar haline getirilmiştir. Veriler demografik özellikler dikate alınarak ankete katılan teknik öğretmenlerin özyeterliliklerini ortaya koyacak şekilde tablolaştırılmıştır. Birbirinden bağımsız nicel değişkenler arasındaki sistematik ilişkilerin anlamlılığının ve aralarındaki farkların ortaya koyulmasında Mann Whitney-U ve Kruskall Wallis-H testlerinden faydalanılmıştır. Anket ve tablolardan elde edilem bulgular araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Sonuç bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak gelecekte yapılacak olası araştırmalar için öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract By introduction of information technologies in all areas of our lives, adaption of educational systems to this change was inevitable. Use of technology in education increased quality and efficiency. In the light of new developments and investments classical education technics began to renew themselves. Technical vocational education one of the priority issues of countries to educate qualified technical staff. Today qulified technical staff can reach the most current information by information technologies.To qualify vocaitonal students with this ability, technical teachers should be able to use information technologies in education effectively. In the first part of the research subject of research, the purpose of research, research problem, research questions, assumptions and limitations of the study explained. The second part of the research includes literature scans obtained from the relevant sources. This section reveales conceptual framework of the issue depending on the research questions formed in initial stages. In this section also history of vocational education in Turkiye and use of information technologies in education discussed in general manner. In the third part there are explanationsabout the methodology ofthe researchstudy. In this section,subject selection, methods and techniquesused inresearch, samplingand datacollection tools presented. This thesis tried to fill the gap on technical teacher’s qualification with using information technologies on education field. Survey research, done on paper and online via LimeSurvey software. Announcements about the survey took place through electronic mailing lists and various forum sites. On paper surveys entered to forms on the LimeSurvey software then compiled with the help of SPSS software and converted into data tables. Data collected from survey calculated as tables depending on the technical teache’s demographic specs. Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis-H tests utilized to introduce significance of the systematic relationships and differences between independent variables. On the fourthpart ofthe research,findings fromthe surveyformsand tablesare interpreted. Last part of this thesis includes overall conclusion on the subject and recommendations for future researches.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Information technologies tr_TR
dc.subject Self-sufficiency tr_TR
dc.subject E-learning tr_TR
dc.subject Technical education tr_TR
dc.subject Bilgi teknolijleri tr_TR
dc.subject Özyeterlilik tr_TR
dc.subject E-öğrenme tr_TR
dc.subject Teknik öğretmen tr_TR
dc.title Teknik öğretmenlerin eğitimde bilgi teknolojileri kullanım yeterliliklerinin belirlenmesi tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster