dc.contributor.advisor |
Arlı, Veysel |
|
dc.contributor.author |
Avşar, İsmail |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-05T07:29:34Z |
|
dc.date.available |
2024-08-05T07:29:34Z |
|
dc.date.issued |
2012-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1506 |
|
dc.description.abstract |
Eğimli arazi yapısı ile İstanbul, tepelikler ve bunları kuzeyden güneye kesen dere yatakları ile ulaşım sistemlerinin uygulanması zor olan bir konuma sahip bir kent olmasının ötesinde Haliç Metro Geçiş köprüsü gibi uluslar arası niteliğe sahip projelere sahip olması açısından gerek planlama gerekse de söz konusu projelerin çok yönlü ele alınması adına özel önem isteyen bir şehirdir.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ulaştırma problemlerinin çözümüne katkı saplamak adına yasalardan aldığı yetki ile kent planlaması ilke ve kuralları doğrultusunda çalışmalar yapmaktadır. Raylı sistem konusunda ciddi projelerin hayata geçirilmeye başlandığı İstanbul’da birçok proje üzerinde de etüd ve planlama çalışmaları devam etmektedir.
Metro projelerinin gerçek manada 1990’lı yıllarda başlanıldığı İstanbul’da, yakın zamanda açılacak olan yeni metro hatları ile birlikte İstanbul’un ulaşım sorununa çözüm arayışları büyük bir hızla devam ettirilmektedir. Bu çalışmada Haliç Metro Geçiş Köprüsü projesinde tercih edilen köprü tipi olan kablo askılı köprülerin genel özellikleri üzerinde durulduktan ve kablo askılı ve yana açılan köprüler ile alakalı Türkiye’den ve Dünya’dan örnekler verildikten sonra, Haliç Metro Geçiş Köprüsü projesinin ulusal ve uluslar arası sürecine değindikten sonra |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Istanbul with sloping terrain, hills and stream beds that cut north to south with them to a location that is difficult to implement transportation systems beyond being a city with international qualifications, such as the Golden Horn bridge projects in Metro Pass have multi-faceted in terms of these projects addressed in the planning and the need to who wants to be a special emphasis on behalf of the city.
Contribute to solving the transportation problems of Istanbul Metropolitan Municipality on behalf of the plunge in accordance with the laws and rules of the authority is working with the urban planning principles. Serious about the rail system in Istanbul started to be implemented in many projects in the study and planning is underway on the project.
Metro projects in Istanbul to start from a real sense in the 1990s, which recently opened a new subway lines, at a great pace with the search for solutions continues to the transportation problem of Istanbul. Metro Crossing Bridge, Golden Horn bridge this study, the preferred type of project, explained the general characteristics of cable-stayed bridges and cable-stayed bridges relevant to the side opening and after examples of Turkey and World, the Golden Horn Metro Crossing Bridge project addressing the issues of national and international process after the project will be evaluated on technical and bureaucratic process. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Golden Horn metro crossing bridge |
tr_TR |
dc.subject |
Cable stayed bridges |
tr_TR |
dc.subject |
World heritage committee |
tr_TR |
dc.subject |
Haliç Metro geçiş köprüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Kablo askılı köprüler |
tr_TR |
dc.subject |
Dünya miras komitesi |
tr_TR |
dc.title |
Haliç Metro Geçiş Köprüsü projesinin tasarım ve yapım sürecinin incelenmesi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |