DSpace Kurumsal Arşivi

Elektrik-elektronik ölçme dersinde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özçınar Uzunboylu, Zehra
dc.contributor.author Altaş, İsmail
dc.date.accessioned 2024-08-05T08:28:37Z
dc.date.available 2024-08-05T08:28:37Z
dc.date.issued 2012-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1507
dc.description.abstract Bu çalışmada, meslek lisesi elektrik - elektronik teknolojileri alanı öğrencilerine meslek derslerinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisini belirlemek hedeflenmiştir. Bu amaçla İstanbul ili Şişli ilçesi Şişli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde bir çalışma yapılmıştır. Araştırmaya okulun Meslek Lisesi kısmı Elektrik - Elektronik Teknolojileri alanında 10. sınıfta öğrenim gören 40 öğrenci katılmıştır. Bu 40 öğrenci birbirine denk iki öğrenci grubu oluşturacak şekilde 20’si deney grubu, 20’si ise kontrol grubu olarak ayrılmıştır. Aynı öğretmen tarafından deney grubu öğrencilerine, hazırlanan bilgisayar destekli öğretim yazılımı ile kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel öğretim yöntemi ile dersler anlatılmıştır. Yapılan uygulama süresince öğrenci başarılarını ölçmek üzere geliştirilen başarı testi, ön test, son test ve son testten iki hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Başarı testinde sorulan sorular Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini Geliştirme Projesi (MEGEP) kaynaklı olup, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme ve Değerlendirme Uzmanlarınca hazırlanmıştır. Başarı sınavlarından sonra sorular, alanında uzman kişilerce bilişsel düzeylerine göre “Bilgi, Kavrama ve Uygulama” soruları olarak gruplandırılmıştır. Bu gruplandırma ile Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) yönteminin farklı bilişsel düzeydeki sorularda etkinliğini saptamak amaçlanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistikî analizinde SPSS ( Statistical Package for Social Science) 18.0.0 ve Microsoft Excel’den yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, meslek derslerinde kullanılan bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrencilerin akademik başarısı ve kalıcılık açısından daha etkili olduğu saptanmış, kavrama ve uygulama düzeyindeki sorularda ise bilgi düzeyindeki sorulara göre daha başarılı sonuçlar elde edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to detect the success and the retention of teaching with Computer- Aided activities in Electrics- Electronics department of vocational schools by comparing it with the traditional teaching method. For this aim, a study was conducted in İstanbul city, Şişli district, Şişli Technical Industrial Vocational High School. 40 students from Electrics - Electronics department of the vocational school 10th grade were participated. The students were separated in two groups with an equal number of 20 in each group named as experimental group and control group. The experimental group was taught by Computer-Aided Teaching software and the control group was taught by traditional method by the same teacher. During the process, several tests were applied as developed achievement test to evaluate the success, pre-test, post-test and the retention test which applied two weeks after the post-test. The questions of achievement test were resourced from the Strengthening the Vocational Education and Training System in Turkey (SVET) project and were prepared by the Experts of Measuring and Evaluation from the Ministry for National Education (MNE). The questions asked in the achievement tests were grouped regarding to their cognitive levels as Knowledge, Understanding and Application. With this grouping the activity of Computer-Aided Teaching method (CAT) in different cognitive levels was aimed to be determined. In the statistical analysis of data SPSS 18.0.0 and Microsoft Excel programs were utilized. As a result it is determined that the applications with Computer-Aided Teaching that are applied in vocation courses are more effective in terms of academic achievement and retention than the traditional teaching method. Furthermore, better results in understanding and application questions were obtained than in knowledge questions.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Computer–aided teaching tr_TR
dc.subject Electrics-electronics technology tr_TR
dc.subject Teaching of vocational courses tr_TR
dc.subject Bilgisayar destekli öğretim tr_TR
dc.subject Elektrik-elektronik teknolojisi tr_TR
dc.subject Meslek derslerinin öğretimi tr_TR
dc.title Elektrik-elektronik ölçme dersinde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster