dc.contributor.advisor |
Karahoca, Dilek |
|
dc.contributor.author |
Yayla, Hafize Arabul |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-08T13:23:48Z |
|
dc.date.available |
2024-08-08T13:23:48Z |
|
dc.date.issued |
2015-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1524 |
|
dc.description.abstract |
Teknolojinin yaşamımızdaki yeri ve önemi son yıllarda her geçen gün artmaktadır. Teknolojideki gerçekleşen bu hızlı gelişmeler bilgisayarları, cep telefonlarını ve tabletleri günlük yaşantının bir parçası haline getirmiştir. 21. yüzyılda milenyum nesli güç kazandıkça, oyun tabanlı uygulamalar da çeşitlilik kazanmaya ve bu doğrultuda bir çok uygulama geliştirilmeye başlanmıştır. Bu eğitici uygulamalar da çoğu zaman oyunlaştırma prensibi ve oyun tabanlı öğrenme metotları kullanılmaktadır. Oyunlaştırma ve bu amaçla hazırlanan oyun tabanlı öğrenme uygulamaları kullanıcıların motivasyonunu arttırarak süreci çekici hale getiren bir yaklaşımdır. Farklı alanlarda bir çok kullanımı olan ve oyunlaştırma olarak tanımlanan bu uygulama son zamanlarda bir çok eğitimcinin ve araştırmacının ilgisini çekmesi ile birlikte bu çalışma alanına olan ilgi artmıştır.
Bu çalışma kapsamında oyunlaştırma ve Down sendromlu çocukların dil alanındaki yeterlilikleri ve yetersizliklerini belirlemeye yönelik bir alan yazın taraması yapılmıştır. Oyun tabanlı öğrenme ile dil gelişimi üzerine eğitsel oyun tasarımı modeli geliştirilerek bir prototip önerisi sunulmuştur. Alan yazına dayalı hazırlanan oyun tabanlı öğrenme ile oyun tasarım modelinde, eğitsel bir oyun tasarlanması için geçilmesi gereken tüm aşamalar modele dâhil edilerek, belirtilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In recent years, the role and importance of technology has been increasing significantly. Computers, mobile phones and tablets has become a very crucial part of our life thanks to very fast technological enhancements. Furthermore, while the millenium generation is getting more powerful in 21th century, the applications which are very attractive for this generation has started to be differentiated as well and new designs started to be created in this movement. While proceeding these designs, gamification and game based learning methods have started to be used in general. Gamification approach and game based learning models are very useful applications which provide the individuals to join learning process by motivating them and also make this learning process more attractive for them. Since it can be implemented in different fields, gamification has influenced the training scientists and researchers last years. In this project, a comprehensive literature review has been conducted to determine specific causes of language difficulties the childrens with Down’s syndrome encounters. By the results of review, an educational game based learning design has been developed with gamification methods for them. All phases needed to proceed for designing an educational game are also shown in “game design model”. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Gamification |
tr_TR |
dc.subject |
Game design |
tr_TR |
dc.subject |
Game based learning |
tr_TR |
dc.subject |
Down syndrome |
tr_TR |
dc.subject |
Language development |
tr_TR |
dc.subject |
Oyunlaştırma |
tr_TR |
dc.subject |
Oyun tabanlı öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Oyun tasarımı |
tr_TR |
dc.subject |
Down sendromu |
tr_TR |
dc.subject |
Dil gelişimi |
tr_TR |
dc.title |
Down sendromlu çocukların dil gelişiminin oyun tabanlı ortam ile desteklenmesine ilişkin bir prototip önerisi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |