dc.contributor.advisor |
Turgut, Sırma R. |
|
dc.contributor.author |
Aydemir, Sevim |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-09T07:18:06Z |
|
dc.date.available |
2024-08-09T07:18:06Z |
|
dc.date.issued |
2015-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1525 |
|
dc.description.abstract |
Ankara kentinde oluşan çevre sorunlarına çözüm üretilebilmesi amacıyla, kentin çanak
dışına çıkılmasının fikirleri geliştirilmiş ve 1990 Ankara Nazım İmar planı kararları ile
kent, batı ve güney-batı istikametinde yayılma sürecine girmiştir. Bu koridorlarda
tanımlanan kentsel faaliyetler (kamu, ticaret…vb.) çevresindeki alanların prestijini
artırmış ve konut alanlarını da beraberinde getirmiştir.
Çayyolu Bölgesi, Ankara kentinin güney-batı koridorunda olan Eskişehir Yolunda plan
kararları çerçevesinde kamu alanlarının yer seçmesiyle prestiji artan ve günümüzde
orta-üst gelir grubunun tercih ettiği bir yerleşim alanı olmuştur. Ancak Çayyolu
bölgesinde artan nüfusla birlikte, bölgeyi şehir merkezine bağlayan koridor üzerinde
trafik açısından sorunlar yaşanmaya başlanmıştır. Bu çalışma ile Ankara Metrosu (M2)
ile lastik tekerlekli toplu taşıma sistemleri arasında sağlıklı bir entegrasyon kurulması
sağlanarak, her geçen gün artan trafiğe, sıkıntılar yaşanan toplu taşıma sistemine çözüm
getirilmeye çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
To solve the environmental problems in Ankara, the idea which is spreading of the city
were developed and according to the decisions of the 1990 Ankara Master Plan, the
spreading has started in the western and south-western directions. Urban activities
(public, business,…etc.) which are situated through these directions, enhanced the
prestige of the surrounding area and has brought in residential areas.
Because of the public spaces situated according to the plan’s decisions on Eskişehir
Road which is the south-west corridor of Ankara City, Çayyolu district, has been a
prestigious residential area where has been prefered by the upper-middle income group.
However, with the growing population in the Çayyolu district on the corridor
connecting the city center began to experience problems in terms of traffic. Aim to this
study is generating a healty integration between Ankara Metrosu (M2) and EGO buses,
to try being a solution for increasing traffic in every day and the difficulties experienced
by the public transport system. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
The public transportaion modes |
tr_TR |
dc.subject |
Integration |
tr_TR |
dc.subject |
Interchange |
tr_TR |
dc.subject |
Toplu taşıma sistemi |
tr_TR |
dc.subject |
Entegrasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Aktarma merkezleri |
tr_TR |
dc.title |
Toplu taşıma türleri arasında entegrasyonun önemi ve bu kapsamda Ankara-Çayyolu örneğinin incelenmesi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |