DSpace Kurumsal Arşivi

Toplu taşıma türleri arasında entegrasyonun önemi ve bu kapsamda Ankara-Çayyolu örneğinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Turgut, Sırma R.
dc.contributor.author Aydemir, Sevim
dc.date.accessioned 2024-08-09T07:18:06Z
dc.date.available 2024-08-09T07:18:06Z
dc.date.issued 2015-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1525
dc.description.abstract Ankara kentinde oluşan çevre sorunlarına çözüm üretilebilmesi amacıyla, kentin çanak dışına çıkılmasının fikirleri geliştirilmiş ve 1990 Ankara Nazım İmar planı kararları ile kent, batı ve güney-batı istikametinde yayılma sürecine girmiştir. Bu koridorlarda tanımlanan kentsel faaliyetler (kamu, ticaret…vb.) çevresindeki alanların prestijini artırmış ve konut alanlarını da beraberinde getirmiştir. Çayyolu Bölgesi, Ankara kentinin güney-batı koridorunda olan Eskişehir Yolunda plan kararları çerçevesinde kamu alanlarının yer seçmesiyle prestiji artan ve günümüzde orta-üst gelir grubunun tercih ettiği bir yerleşim alanı olmuştur. Ancak Çayyolu bölgesinde artan nüfusla birlikte, bölgeyi şehir merkezine bağlayan koridor üzerinde trafik açısından sorunlar yaşanmaya başlanmıştır. Bu çalışma ile Ankara Metrosu (M2) ile lastik tekerlekli toplu taşıma sistemleri arasında sağlıklı bir entegrasyon kurulması sağlanarak, her geçen gün artan trafiğe, sıkıntılar yaşanan toplu taşıma sistemine çözüm getirilmeye çalışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract To solve the environmental problems in Ankara, the idea which is spreading of the city were developed and according to the decisions of the 1990 Ankara Master Plan, the spreading has started in the western and south-western directions. Urban activities (public, business,…etc.) which are situated through these directions, enhanced the prestige of the surrounding area and has brought in residential areas. Because of the public spaces situated according to the plan’s decisions on Eskişehir Road which is the south-west corridor of Ankara City, Çayyolu district, has been a prestigious residential area where has been prefered by the upper-middle income group. However, with the growing population in the Çayyolu district on the corridor connecting the city center began to experience problems in terms of traffic. Aim to this study is generating a healty integration between Ankara Metrosu (M2) and EGO buses, to try being a solution for increasing traffic in every day and the difficulties experienced by the public transport system.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject The public transportaion modes tr_TR
dc.subject Integration tr_TR
dc.subject Interchange tr_TR
dc.subject Toplu taşıma sistemi tr_TR
dc.subject Entegrasyon tr_TR
dc.subject Aktarma merkezleri tr_TR
dc.title Toplu taşıma türleri arasında entegrasyonun önemi ve bu kapsamda Ankara-Çayyolu örneğinin incelenmesi tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster