dc.contributor.advisor |
Turgut Sırma R. |
|
dc.contributor.author |
Avgın, Adem |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-09T07:47:35Z |
|
dc.date.available |
2024-08-09T07:47:35Z |
|
dc.date.issued |
2015-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1527 |
|
dc.description.abstract |
Dünyada ve ülkemizde yerleşmeler; çeşitli kriterler göz önünde tutularak farklı bilim dalları tarafından farklı şekilde sınıflandırılmıştır. Temelde kırsal ve kentsel olarak ayrımı yapılan bölgelerde; çeşitli koruma ve kalkınma politikaları ve planlama çalışmaları yapılmıştır. Özellikle planlama çalışmalarının fiziki mekanda ortaya çıkardığı değişiklikler nüfus yapısındaki artışlar ve değişimlerle birlikte kent formunun belirlenmesine öncülük etmektedir. Ulaşım altyapılarındaki meydana gelen değişiklikler ile birlikte kırsal veya kentsel alanlar öngörülemeyen bir yayılma sürecine girmektedir.
Şile ilçesinde geçmiş dönemlerde yapılan çalışmalarda kırsal yerleşme özelliğinin korunmasına yönelik planlama yaklaşımları göz ardı edilmiş veya bu özelliğini korumaya yönelik uygun politikalar üretilememiştir.
Bu çalışmada; İstanbul Metropolünün sınırları içinde yer alan doğal yapısı gereği kentsel yaşamdan uzak Şile’nin kırsal özelliklerinin imar planlarının ve ulaşım yatırımlarının etkisi ile azalarak, kırsal alanlarda ortaya çıkacak kentsel özelliklerin buna bağlı kent makroformunun nasıl dönüşeceği açıklanmaya çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Settlements in the world and in our country are classified in different ways by different branches of science by considering. There are various preservation & development policies and planning studies in the region which basically made rural and urban distinctions. In particular, the changes which revealed in the physical space of the work, increasing and changes in the number of population lead the determination of the urban form. Rural and urban areas enter into the process of an unpredictable propagation process with the changes occurring in transport infrastructure. The planning approach for the protection of rural settlement was ignored in previous studies in Şile or appropriate policies for the protection of this property has not been produced.
In this study, it has attempted to explain how to transform of the city macroform in the urban characteristics that occur in rural areas with the rural characteristics of the development plan and decreasing the impact of transportation investments of Şile which is located within the boundaries of Istanbul Metropolitan and also is far away from urban life due to the natural structure. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Rural settlements |
tr_TR |
dc.subject |
Urban land |
tr_TR |
dc.subject |
Urban sprawl |
tr_TR |
dc.subject |
Macro form |
tr_TR |
dc.subject |
Transport |
tr_TR |
dc.subject |
Kırsal yerleşme |
tr_TR |
dc.subject |
Kentsel yayılma |
tr_TR |
dc.subject |
Kentsel arsa |
tr_TR |
dc.subject |
Makroform |
tr_TR |
dc.subject |
Ulaşım |
tr_TR |
dc.title |
Kırsal arazinin kentsel arsaya dönüşümünde imar planları ve ulaşım yatırımlarının etkisi ; Şile örneği |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |