DSpace Kurumsal Arşivi

Route based performance evaluation : an application of data envelopment analysis

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Bayraktar, Erkan
dc.contributor.author Saka, Ömer
dc.date.accessioned 2024-08-09T11:58:06Z
dc.date.available 2024-08-09T11:58:06Z
dc.date.issued 2015-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1532
dc.description.abstract This study aims to assess the performance of international flight routes of Turkish Airlines in 2011 by executing their resource allocation and productivity perspective. Data Envelopment Analyses (DEA) is used with its model of Variable Return to Scale (VRS) output oriented method to measure the efficiency of routes with respect to the resources. A total of one hundred and twenty five direct flight routes which are located in different regions and markets are examined. All individual routes are treated as Decision Making Unit (DMU) to evaluate the performance of specific routes. Three variables are selected as input which are ASK (Available Seat Kilometers), Variable CASK (Variable Cost per Available Seat Kilometers) and Cycle. On the other hand, two variables are selected as output which are RPK (Revenue Passenger Kilometers) and RASK (Revenue per Available Seat Kilometer). tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma tahsis edilen kaynak kullanımı ve verimlilik bakış açısı ile Türk Hava Yolları’nın 2011 yılındaki uluslararası uçuş rotalarının performansını ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu uçuş rotalarının performansı değerlendirilirken Veri Zarflama Analizi (DEA) ve bu yöntemin Ölçeği Değişken Getiri (VRS) modeli ile çıktıları arttırmayı hedefleyen bir yaklaşım kullanılmıştır. Farklı bölgelerde ve pazarlarda bulunan uluslararası 125 direkt uçuş rotası incelenmiştir. Her bir rota ayrı ayrı Karar Verme Birimi (DMU) olarak kabul edilerek rotaların performansı değerlendirilmiştir. Bu analizde girdi verileri olarak Arz Edilen Koltuk-Kilometre (ASK), Arz Edilen Koltuk- Kilometre başına Değişken Maliyet (CASK) ve konma sayısı olmak üzere üç değişken kullanılmıştır. Ayrıca, çıktı değişkenleri olarak da Ücretli Yolcu Kilometre (RPK) ve Arz Edilen Koltuk- Kilometre başına elde edilen Gelir (RASK) seçilmiştir.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Data revelopment analysis tr_TR
dc.subject Route-based performance tr_TR
dc.subject Decision making units tr_TR
dc.subject Veri zarflama analizi tr_TR
dc.subject Rota-bazlı performans tr_TR
dc.subject Karar verme birimleri tr_TR
dc.title Route based performance evaluation : an application of data envelopment analysis tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster