DSpace Kurumsal Arşivi

Yol üst yapısında ortaya çıkan yenilikler ve Konya modeli

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Öngel, Aybike
dc.contributor.author Arslan, Mustafa
dc.date.accessioned 2024-08-12T11:42:02Z
dc.date.available 2024-08-12T11:42:02Z
dc.date.issued 2015-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1536
dc.description.abstract Bu çalışmada, Konya Büyükşehir Belediyesi sorumluluk sahası içerisinde halihazır yolların kalitesini yükseltmek ve uzun süreli bakım gerektirmeyen çözümler üretmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, esnek yol üst yapısı aşınma tabakasında yaygın olarak kullanılan modifiye ve katkısız bitümlü sıcak karışımların tekerlek izi oluşma potansiyelleri incelenerek performans ölçütleri belirlenmiştir. Çalışmada kullanılan, 50/70 penetrasyon dereceli katkısız bitümün Performans Sınıfı PG 64-22, yüzde 4.5 ve yüzde 5 SBS katkılı bitümün Performans Sınıfı ise PG 76-22 olarak bulunmuştur. Çalışma alanından alınan SBS katkılı karot numunelerin tekerlek izi oluşumu potansiyeline karşı direniminin geleneksel karışımlara göre daha yüksek olduğu ve kalıcı deformasyonlara karşı direncini önemli ölçüde artırdığı görülmüştür. Laboratuvarda Superpave “Gyratory Compactor” yoğurmalı presi kullanılarak üretilen SBS katkılı bitümlü sıcak karışım numuneleri, saf bitümlü karışım numunelerine göre yüzde 5 katkı oranında yüzde 114 ve yüzde 4,5 katkı oranında yüzde 109 daha fazla tekerlek izi performansı göstermiştir. SBS katkı maddelerinin bitümlü sıcak karışımlarda kullanılması yol kullanıcılarına ve kamuya uzun vadede önemli ekonomik yararlar sağlayacaktır. tr_TR
dc.description.abstract Rutting has been a major concern for the pavements of Konya Metropolitan Municipality due to high temperatures experienced during summer time and increasing traffic loads on highways. Modification of asphalt mix is a common solution for reducing rutting. Konya Metropolitan Municipality has constructed trial pavement sections with SBS modified asphalt. This study aims to evaluate the effects of SBS modification on rutting resistance. The rutting measurements were conducted both in the field and on the prepared specimens in the laboratory. Both the field and laboratory tests showed that the rutting depth can be reduced approximately by 50 percent using SBS modified (5 percent by mass) asphalt concrete.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Bituminous hot mixture modified bitumen tr_TR
dc.subject Konya tr_TR
dc.subject PG class tr_TR
dc.subject Hamburg wheel trail tr_TR
dc.subject Bitümlü sıcak karışım tr_TR
dc.subject Modifiye bitüm tr_TR
dc.subject PG sınıfı tr_TR
dc.subject Hamburg tekerlek izi tr_TR
dc.title Yol üst yapısında ortaya çıkan yenilikler ve Konya modeli tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster