Kent-içi Trafik Yönetimi, ülkemizde Akıllı Ulaşım Sistemlerinin en önemli uygulama alanlarından birisini oluşturmaktadır. İstanbul gibi, kent-içi trafik yönetim sistemlerinin geniş bir alana yayıldığı kentlerde bu sistemlerin bir üst plana bağlı olarak kurulması ve kullanılması önem arz eder. Buna göre, trafik yönetimi ile ilgili bütün süreçlerin tanımlandığı bir AUS sistem mimarisinin geliştirilmesi zorunludur.
Böyle bir mimari, gerekli bütün fonksiyon atamalarının yapıldığı bir mantıksal (ya da fonksiyonel) çerçeve ile, bu fonksiyonların hangi alt sistemlerde ve nasıl yürütüleceğine ilişkin atamaların yapıldığı bir fiziksel çerçeveden oluşur.
Gerçekte böyle bir mimari planın geliştirilmesi için sistemin bütün paydaşlarının katıldığı kapsamlı ve uzun süreye yayılan çalışmaların yapılması gerekir. Bu çalışmalar için bir ön hazırlık olması açısından, taslak bir mantıksal çerçevenin hazırlanması anılan çalışmaları kolaylaştıracaktır.
Bu tez çalışmasında yukarıdaki değerlendirmeye bağlı olarak, gelişmiş ülkelerin tamamlanmış AUS mimarileri incelenmiş ve İstanbul kent-içi trafik yönetimi için bir mantıksal mimari çerçeve önerisi geliştirilmiştir.
Urban traffic management in our country constitutes one of the most important applications of Intelligent Transport Systems. Such as Istanbul, the city is spread over a large area of urban traffic management system due to a higher placement plan and it is important to use these systems. Accordingly, it is necessary to develop a system architecture defined AUS all processes related to traffic management.
Such an architecture, a logical (or functional) framework in which all the functions necessary to assign, sub-systems in which these functions and how it is composed of a physical frame is made regarding the conduct of the assignment.
In fact, such an architectural plan with the participation of all stakeholders needs to be done to improve the system of comprehensive and long spans work. This is for the sake of a preliminary study, a logical framework will facilitate the preparation of the draft referred to studies.
Depending on the above assessment of this thesis, examined AUS architecture of the developed countries have been completed and Istanbul is a logical architecture framework proposal for urban traffic management has been developed.