dc.contributor.advisor |
Camkesen, Nilgün |
|
dc.contributor.author |
Yaygel, Mert |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-12T12:33:21Z |
|
dc.date.available |
2024-08-12T12:33:21Z |
|
dc.date.issued |
2015-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1539 |
|
dc.description.abstract |
Kentlerimizde artan ulaşım talebinin karşılanmasına yönelik ulaşım sistemlerinin
kapasitelerinin artırılması yönünde çalışmalar yapılmaktadır. Ancak kapasitenin artması
beraberinde kendi talebini de arttırdığından uzun dönemde bu stratejilerin amaçlanan
çözümü getirmediği bu nedenle konunun talep açısından ele alınması gerektiği
görülmüş ve "Ulaşım Talep Yönetimi" kavramı ortaya çıkmıştır.
Bu kapsamda; çalışmanın başlangıç bölümünde Ulaşım Talep Yönetimi'nin gelişimi ve
faydaları üzerinde durulmuş, yapılan literatür araştırmasının sonuçları verilmiş, neden
talep yönetimine ihtiyaç duyulduğunu gelişim süreciyle birlikte özetlenmiştir.
Çalışmanın devamında günümüz koşullarında vazgeçilmez olduğu çok açık olan
ulaştırmada talep yönetim stratejileri irdelenmiştir. Bu stratejilerden "Sıkışıklık
Fiyatlandırması" stratejisi detaylı olarak incelenmiş, yurtdışı örnekleri anlatılmış ve bu
örneklerin karşılaştırmaları yapılmıştır.
İlerleyen bölümlerde; sıkışıklık fiyatlandırması stratejisinin İzmir'de
uygulanabilirliğinin irdelenmesi yönünde çalışmalar yapılmıştır. Kentin genel yapısı
incelenmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda sıkışıklık fiyatlandırması için en uygun
alan tespit edilmiş ve çalışma alanı olarak belirlenmiştir.
Çalışma kapsamında seçilen bölgenin yol şebekesi ve özellikleri, bölgenin trafik analizi,
kentsel fonksiyonlar, arazi kullanım ve ulaşım olanakları hakkında veri toplanmış ve bu
kapsamda çalışma alanına ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
Sonuç olarak; dünyada bir çok kentte uygulanan Ulaşım Talep Yönetimi stratejişlerinin
ülkemiz kentlerinde de uygulanabilirliği irdelenmiş, örnek bir uygulama yapılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Studies are made to increase the capacity of the transportation system to meet the
demand for transport in our cities. However, the increase in capacity also increases their
own demands. In the long term, this strategy has not reached to the intended solution, it
was observed that the issue should be addressed in terms of demand. Therefore,
"Transportation Demand Management" concept has emerged.
In this context, the front part the study focused on development and benefits of
Transportation Demand Management. The results of the literature search has been
described. It summarized that why demand management is needed with its development
process. In continuation of the study, It is examined that the demand for transportation
management strategies are indispensable in today's conditions. From these strategies
"Congestion Pricing" strategy has been examined in detail, foreign models described
and compared.
In the following sections; the studies have been made to examine the feasibility of the
congestion pricing strategies in Izmir. The general structure of the city were examined.
The results of the evaluation; the most suitable area for the congestion pricing study has
been identified.
The data of Traffic analysis, urban functions and the road network, the properties of the
chosen zone data were collected. And in this context, proposals have been made relating
to the work area.
As a result, the applicability of Transportation Demand Management Strategy applied in
many cities around the world were examined. An application example were obtained. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Transportation |
tr_TR |
dc.subject |
Demand management |
tr_TR |
dc.subject |
Congestion pricing |
tr_TR |
dc.subject |
Ulaştırma |
tr_TR |
dc.subject |
Talep yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Sıkışıklık fiyatlandırması |
tr_TR |
dc.title |
Ulaşım talep yönetiminde tıkanıklık fiyatlandırması : İzmir örneği |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |