DSpace Kurumsal Arşivi

Alışveriş merkezlerinin yer seçimi ölçütleri üzerine karşılaştırmalı bir çalışma : Ümraniye örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özden, Pelin Pınar
dc.contributor.author Koçyiğit, Ayhan
dc.date.accessioned 2024-08-13T12:21:16Z
dc.date.available 2024-08-13T12:21:16Z
dc.date.issued 2015-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1542
dc.description.abstract Alışveriş her toplumda farklı şekillerde ortaya çıkmış bir olgu olup her dönemin kendine has toplumsal,sosyal ve ekonomik işleyişi içerisinde şekillenmiş bir kavramdır. Antik çağda Yunan kentlerinde “agora” ile başlayan , Roma’da “forum” Osmanlı’da “bedesten” , “arasta” ve “kapalıçarşı” ile devam eden her toplumun kültürüne ve ilgili dönemin şartlarına göre farklılık göstererek devam eden alışveriş ve alışveriş mekânları bu süreç sonunda çağımızın getirdiği birçok yenilikle birlikte alışveriş merkezlerine dönüşmüş ve çok kısa sürede büyük gelişim göstererek rağbet görmüştür. Ve bu şekliyle insanoğlunun son yüzyılda gündelik hayatında önemli bir yer tutmuştur. Bu çalışmada; Alışveriş merkezlerinin yer seçim ölçütleri üzerinde durulmuştur. Çalışma içerisinde, toplumun tüketim alışkanlıkları ve alışveriş kavramı ele alınmış ve mekânsal olarak alışveriş merkezlerine yer verilmiştir. Bu bağlamda Ümraniye ilçesi sınırlarında kalan alışveriş merkezleri yer seçim ölçütleri dikkate alınarak irdelenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Shopping in every community is a phenomenon that has emerged in different ways for each period in the social and economic functioning of its unique social, is a concept formed. In ancient Greek cities, starting with the "agora", "forum" in Rome in the Ottoman Empire "bedesten", "arasta" and "Grand Bazaar" and continued with each community's culture, and the relevant period in terms of the ongoing shopping vary and shopping venues at the end of this process brought many changes of our time together has been converted to shopping centers and showing great progress in a very short period of time has seen much demand. And that's the way human beings in everyday life over the last century has shed an important place. In this study; Shopping centres location focuses on the selection criteria. The concept of the society's consumption habits and shopping within the work are discussed as are the shopping malls and spatial. In this context, Ümraniye district boundaries where shopping centers has been evaluated considering the selection criteria.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Consumption tr_TR
dc.subject Shopping tr_TR
dc.subject Mall tr_TR
dc.subject Site selection tr_TR
dc.subject Tüketim tr_TR
dc.subject Alışveriş tr_TR
dc.subject Alışveriş merkezi tr_TR
dc.subject Yer seçimi kriterleri tr_TR
dc.title Alışveriş merkezlerinin yer seçimi ölçütleri üzerine karşılaştırmalı bir çalışma : Ümraniye örneği tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster