dc.contributor.advisor |
Çekiç, Yalçın |
|
dc.contributor.author |
Aykutlu, Tahir |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-13T13:21:49Z |
|
dc.date.available |
2024-08-13T13:21:49Z |
|
dc.date.issued |
2015-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1547 |
|
dc.description.abstract |
Mobil internet teknolojisinin hızla ilerlemesi, buna paralel olarak artan kullanıcı ve
uygulama sayıları ile birlikte bu hizmeti veren servis sağlayıcı ağlarıda büyüyerek
karmaşık bir hal almıştır. Bu karmaşık yapı içerisinde ağdaki problemleri en kısa sürede
tespit etmek gerek müşteri gerek firma açısından hayati önem taşımaktadır. Mevcut
durumda erişim problemleri çoğunlukla müşteri şikayetleri sonucu fark edilmektedir.
Bu çalışmada erişim problemlerinin en kısa zamanda tespit edilmesi amacıyla ağda
kullanılan cihazların çeşitli özelliklerinden faydalanılmıştır. Çalışma, mobil internet
servis sağlayıcısı ağına uygulanarak işlevselliği test edilmiştir. Bu tez çalışması mobil
internet servis sağlayıcısı firmasında teknik ve yönetim ekipleri ile tartışılarak ve destek
alınarak geliştirilmiş olup ihtiyaçlara ve gereksinimlere uygun olarak ortaya
çıkarılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
As the rapid growth of the mobile Internet technology and the rising number of users
and applications in parallel with this growth, the networks of the service providers have
become larger and more complicated. Detecting the problem in the shortest time in this
complicated mobile network has a vital importance by means of both the service
provider companies and the customers. In the current situations, the access problems are
mainly recognised by the reports from the customer complaints. In this study, in order
to detect the access problems in the shortest possible time, the capabilities and
specifications of the devices on the network were used. This study was applied to the
mobile service provider network to test its functionality. This thesis study, designed
according to the mobile network needs and requirements, was prepared in the mobile
service provider company by discussing with its technical and executive teams and with
the help of those teams. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Mobile network |
tr_TR |
dc.subject |
Service provider |
tr_TR |
dc.subject |
Network monitoring |
tr_TR |
dc.subject |
Communications problems |
tr_TR |
dc.subject |
İnternet |
tr_TR |
dc.subject |
Mobil ağ |
tr_TR |
dc.subject |
Servis sağlayıcı |
tr_TR |
dc.subject |
Ağ izleme |
tr_TR |
dc.subject |
Erişim problemleri |
tr_TR |
dc.title |
Paket yönlendirme yardımı ile mobil internet servis sağlayıcı ağlarının izlenmesi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |