Yerel yönetimler, belediye sınırları içerisinde kuralları uymayanları araştırmak, suçları
engellemek ve kimi durumlarda da suçluları cezalandırmak için belediye zabıtasından
yararlanmaktadır. Belediye zabıtası; yerel yönetimlerde demokrasinin uygulanması,
insan haklarına gereken duyarlılığın gösterilmesi, kentsel çevrenin korunması ve
düzenlenmesi, tüketicilerin korunması gibi açılardan önemli görevler üstlenmektedir
Yerel yönetimlerde hızlı kentleşme sonucunda ortaya çıkan sorunlar sonucu zabıta
teşkilatının da yükü ve önemi çoğalmaktadır. Zabıta teşkilatının halkın ve belediyenin
beklentilerine cevap verebilmesi için zabıta teşkilatında sürece odaklı iyileştirme
faaliyetleri uygulanmaktadır. Bu süreç yönetimi ve iyileştirmesi şeklindeki
uygulamalarla vatandaşa sunulan hizmet kalitesinin ve vatandaşın memnuniyet
düzeyinin artırılması hedeflenmektedir. Bu araştırmanın amacı; belediye zabıta
teşkilatındaki süreçlerin yönetilmesi ile ilgili bir model ortaya koymaktır.
Municipal corporations are benefiting from municipal police to investigate those who
do not obey the rules, prevent and punish the offenders in some cases within the
boundaries of the municipality. Municipal police takes on some important tasks in many
aspects such as the implementation of democracy for local governments, showing the
necessary awareness to human rights, the protection and regulation of urban
environment and protection of consumers.
As a result of rapid urbanization, the load and importance of the municipal police force
increases in local governments. Process-focused improvement activities are applied for
municipal police force for them to respond to the expectations of the public and the
municipality. This process management and improvement activities aim to improve the
service quality and increase the satisfaction level of citizens. The purpose of this
research is to reveal a model about the management of processes in municipal police
force.