dc.contributor.advisor |
Sönmez, İbrahim |
|
dc.contributor.author |
Kaya, Ali |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-14T07:11:39Z |
|
dc.date.available |
2024-08-14T07:11:39Z |
|
dc.date.issued |
2013-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1552 |
|
dc.description.abstract |
Bu tez çalışmasının konusunu, dünyada en çok kullanılan ulaşım şekli olan karayollarının
üstyapılarında meydana gelen bozulmalar oluşturmaktadır. Tez çalışması bünyesinde bu
bozulma çeşitleri ele alınmış, sınıflandırılmaları ve sınıflandırma kriterleri incelenmiştir.
Sahip olduğu üstyapı bozulmaları hakkında incelenen bir karayolu parçası için, bozulma
miktarlarına ve çeşitlerine (çatlak, deformasyon, çökme, kabarma, yama, şişme vb) göre bir
değerlendirme yapılıp karar verilir. Bu karar karayolu parçasının bakım/onarımdan geçmesi,
yeniden yapılanması, belli bir süre kullanıldıktan sonra yeniden yapılması ya da kullanıma
uygun olması şeklinde olabilir. Verilen bu karara göre karayolunun trafiğe devam edip
etmemesi belirlenir.
Bu tez çalışmasında İstanbul Pendik ve Tuzla ilçeleri örnek olarak alınarak bu ilçelerdeki
(Pendik’te 4 adet, Tuzla’da 3 adet olmak üzere) 7 adet caddede bulunan karayolu parçaları
değerlendirilmiştir. Bu parçalardaki bozulmalar belirlenmiş, sınıflandırılmış ve karayolu
parçaları hakkında kullanımları ile ilgili kararlar verilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The subject of this thesis study is the distortion of highways superstructure that is the most
preferred trasportation in the World . In the organization of this thesis, these distortion types
are dealt, the classifying criteria and classifying types are investigated.
For a highway part which is examined about the distortions it has; an evaluation and a
decision is made according to the type and amount of the distortions (fracture, deformation,
breaking down, swell, patch etc). This decision can be one of these : the highway part must
be cared and repaired, the highway must be cared and repaired after it is used for a while, the
highway part must be renewed or the highway part is suitable for being used. According to
this decision, it is determined to the traffic usage situation of the highway part.
In this thesis study, İstanbul Pendik and Tuzla distrcits are handled as examples and highway
part of totaly 7 streets (4 in Pendik and 3 in Tuzla) are evaluated. The distortions of the parts
are determined, classified and some decisions are amde about the usage of these parts in
traffic. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Highway superstructure |
tr_TR |
dc.subject |
Fracture |
tr_TR |
dc.subject |
Deformation |
tr_TR |
dc.subject |
Breaking down |
tr_TR |
dc.subject |
Swell |
tr_TR |
dc.subject |
Patch |
tr_TR |
dc.subject |
Karayolu üstyapısı |
tr_TR |
dc.subject |
Çatlak |
tr_TR |
dc.subject |
Deformasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Çökme |
tr_TR |
dc.subject |
Kabarma |
tr_TR |
dc.subject |
Yama |
tr_TR |
dc.subject |
Şişme |
tr_TR |
dc.title |
Yol bozulmalarının sınıflandırılması modelinin oluşturulması : Pendiz ve Tuzla İlçeleri örneği |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |