DSpace Kurumsal Arşivi

Yol bozulmalarının sınıflandırılması modelinin oluşturulması : Pendiz ve Tuzla İlçeleri örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sönmez, İbrahim
dc.contributor.author Kaya, Ali
dc.date.accessioned 2024-08-14T07:11:39Z
dc.date.available 2024-08-14T07:11:39Z
dc.date.issued 2013-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1552
dc.description.abstract Bu tez çalışmasının konusunu, dünyada en çok kullanılan ulaşım şekli olan karayollarının üstyapılarında meydana gelen bozulmalar oluşturmaktadır. Tez çalışması bünyesinde bu bozulma çeşitleri ele alınmış, sınıflandırılmaları ve sınıflandırma kriterleri incelenmiştir. Sahip olduğu üstyapı bozulmaları hakkında incelenen bir karayolu parçası için, bozulma miktarlarına ve çeşitlerine (çatlak, deformasyon, çökme, kabarma, yama, şişme vb) göre bir değerlendirme yapılıp karar verilir. Bu karar karayolu parçasının bakım/onarımdan geçmesi, yeniden yapılanması, belli bir süre kullanıldıktan sonra yeniden yapılması ya da kullanıma uygun olması şeklinde olabilir. Verilen bu karara göre karayolunun trafiğe devam edip etmemesi belirlenir. Bu tez çalışmasında İstanbul Pendik ve Tuzla ilçeleri örnek olarak alınarak bu ilçelerdeki (Pendik’te 4 adet, Tuzla’da 3 adet olmak üzere) 7 adet caddede bulunan karayolu parçaları değerlendirilmiştir. Bu parçalardaki bozulmalar belirlenmiş, sınıflandırılmış ve karayolu parçaları hakkında kullanımları ile ilgili kararlar verilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The subject of this thesis study is the distortion of highways superstructure that is the most preferred trasportation in the World . In the organization of this thesis, these distortion types are dealt, the classifying criteria and classifying types are investigated. For a highway part which is examined about the distortions it has; an evaluation and a decision is made according to the type and amount of the distortions (fracture, deformation, breaking down, swell, patch etc). This decision can be one of these : the highway part must be cared and repaired, the highway must be cared and repaired after it is used for a while, the highway part must be renewed or the highway part is suitable for being used. According to this decision, it is determined to the traffic usage situation of the highway part. In this thesis study, İstanbul Pendik and Tuzla distrcits are handled as examples and highway part of totaly 7 streets (4 in Pendik and 3 in Tuzla) are evaluated. The distortions of the parts are determined, classified and some decisions are amde about the usage of these parts in traffic.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Highway superstructure tr_TR
dc.subject Fracture tr_TR
dc.subject Deformation tr_TR
dc.subject Breaking down tr_TR
dc.subject Swell tr_TR
dc.subject Patch tr_TR
dc.subject Karayolu üstyapısı tr_TR
dc.subject Çatlak tr_TR
dc.subject Deformasyon tr_TR
dc.subject Çökme tr_TR
dc.subject Kabarma tr_TR
dc.subject Yama tr_TR
dc.subject Şişme tr_TR
dc.title Yol bozulmalarının sınıflandırılması modelinin oluşturulması : Pendiz ve Tuzla İlçeleri örneği tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster