dc.contributor.advisor |
Toprak, Tuncer |
|
dc.contributor.author |
Mum, Murat |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-14T11:02:02Z |
|
dc.date.available |
2024-08-14T11:02:02Z |
|
dc.date.issued |
2015-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1559 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye‟ de son kabul edilen 6331 sayılı kanunla birlikte iş hayatımıza ve günlük hayatımıza yeni bir kavram olarak giren, uygulaması zorunlu hale getirilen “ Risk Değerlendirmesi” kavramı ile birlikte İstanbul'da Yaya Üst Geçitlerinin Güvenliği üzerinde durulan bu tez çalışmasında İş Güvenliği Kavramı, ĠĢ Kazası, Risk Değerlendirmesi, Risk Değerlendirme Metotları üzerinde durulmuştur.
Bunları takip eden diğer bölümlerde de köprüler ve köprü çeşitlerinden biri olan Yaya Üst Geçitleri hakkında genel bilgiler verilip akabinde Yaya Üst Geçitlerinde Erişilebilirlik, Yaya Üst Geçidi Yapılma Sebepleri ve TÜĠK verilerinde dayanarak kullanılan tablolarla Ulaşım Kaza İstatistiklerine yer verilmiş ve Bir Üst Geçit Kazası örneği verilerek geçmişte olan ve gelecekte olabilecek kaza durumları belirlenip Risk Değerlendirme Metotlarından biri olan Matris Metodu kullanılarak yaya üst geçitlerinde kaza risk değerlendirmesi yapılmıştır.
Sonuç ve öneriler kısmına gelindiğinde yaya üst geçitlerinin kullanımı sırasında karşılaşılabilecek kazalara karşı alınması gereken önlemler vurgulanmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, The Security of Footbridges at Istanbul was elaborated with the concept of “Risk Evaluations” which entered in our business and daily lives as a new concept, between the last law, No. 6331, that was accepted at Turkey as “the Occupational Health and Safety Law”. All objects were described with the concept of Occupational Health, Industrial Accident, Risk Evaluations and its methods.
In the following part, preliminary informations about bridges and footbridges were given with Reachability at Footbridges, building reasons of footbridges and the statistics of transportation accidents with charts that consist of the data of Turkish Statistical Institute, TUĠK. Then, accident risks at footbridges were evaluated with the Matris Method, a method of Risk Evaluations, explained with an example of an accident at footbridges and accident facts in the past and future.
At the last part, precautions towards the accident when using footbridges were emphasized. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Risk evaluaiton |
tr_TR |
dc.subject |
Footbridge |
tr_TR |
dc.subject |
Occupational safety |
tr_TR |
dc.subject |
The matris method |
tr_TR |
dc.subject |
The footbridge at Avcilar (Istanbul) |
tr_TR |
dc.subject |
Risk değerlendirmesi |
tr_TR |
dc.subject |
Yaya üst geçidi |
tr_TR |
dc.subject |
İş güvenliği |
tr_TR |
dc.subject |
Matris metodu |
tr_TR |
dc.subject |
Avcılar yaya üst geçidi |
tr_TR |
dc.title |
İstanbul’da yaya üst geçitlerinin güvenliği ve kaza risk analizi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |