DSpace Kurumsal Arşivi

İzmir kent içi toplu ulaşımın makroskopik simülasyon ile değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Ergün, Murat
dc.contributor.author Cihan, Utku
dc.date.accessioned 2024-08-14T11:14:22Z
dc.date.available 2024-08-14T11:14:22Z
dc.date.issued 2013-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1560
dc.description.abstract Günümüzde özel oto sahipliliğinin yaygınlaşması nedeniyle kent içi ulaşım giderek daha sorunlu hale gelmekte ve yaşanılabilir kentler için toplu ulaşımın önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Kentlerimizdeki trafik sıkışıklığının yanı sıra kıt kaynakların ve doğal çevrenin hızla tüketimi sadece içinde bulunduğumuz kentler için değil tüm dünyada çözüm üretilmesi gereken bir sorun haline gelmiştir. Bu nedenle, en azından günlük faaliyetlerimizi gerçekleştirirken özel araç yerine toplu taşımanın kullanılmasını desteklemek ve kent içi toplu ulaşım sistemlerinin gelişmesini sağlamak bu sorunun çözümüne ortak olmak anlamına gelmektedir. İş, okul, eğlence, alışveriş gibi günlük faaliyetlerimizi gerçekleştirirken özel araç yerine toplu taşımanın kullanılmasını önermenin yanı sıra kent içi toplu ulaşım sistemlerinin birbiri ile entegrasyonunu sağlamak, ulaşılabilirliği arttırmak ve teknolojik gelişmeleri takip etmek, taşıtların değil insanların ulaşımına öncelik vermek ve ulaşım taleplerini analiz etmek toplu ulaşımın tercih edilebilirliğini artırmak yönünde faydalı olacaktır. Bu doğrultuda; kent içi ulaşımı bir bütün olarak ele almak ve bilimsel yöntemler kullanarak planlamak atılması gereken en önemli adımlardır. Bu kapsamda yapılan çalışmada; İzmir kentinin mevcut ulaşım ağı ve toplu ulaşım sistemlerinden yola çıkılarak kapsamlı bir ulaşım modeli oluşturulması hedeflenmiştir. İzmir Ulaşım Ana Planı çalışmaları kapsamında yapılan hanehalkı anket verileri ve kent ile ilgili diğer bilgiler derlenerek uluslararası bir ulaşım modelleme programı ile İzmir kent içi toplu ulaşımın değerlendirilmesine çalışılmıştır. Sonuç olarak; Makroskopik simülasyon programı ile yapılan analizler sonucunda ortaya çıkan İzmir kentinin toplu ulaşım sistemi ile ilgili değerlendirmelere yer verilmiştir. Kent içi ulaşımın bir bütün olarak ele alınabileceği ve ulaşım ile ilgili alınacak kararlarda simülasyon programlarının kullanılabileceği konusunda örnek bir uygulama elde edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Today, due to the expansion of private car usage, urban mass transporation is becoming more and more problematic and for livable urban areas the importance of mass transportation is increasing day by day. Besides of the traffic congestion of urban areas, the rapid consumption of scarce resources and the natural environment has become a problem not only in our city but also in the world need to be addressed. Thus, at least supporting the public transport against private car usage and ensuring the development of urban mass transportation will mean to become a participant to solve this problem. Proposing public transport systems instead of using of private car to perform daily activities as work, school, entertainment, shopping etc.; provide integration of urban mass transport systems with each other; increase availability; to follow the technological developments; to give priority to transport people, not vehicles and to analyze the transportation demans will be useful to increase the availability of public transportation. In this scope, assessing the urban transportation as a whole and planning with scientific methods are the most important steps which must be taken. Within this scope, the aim of this study is developing a comprehensive transport model on the basis of the existing transport system and public transport system. Within the framework of The Transportation Master Plan of İzmir, household survey datas and other datas are collected and then public transport system was evaluated by an international transport system modelling program. Within the framework of Transportation Master Plan of İzmir, after collecting of the household surveys and other datas public transport system was evaluated by an international transport system modelling program. As a result of this thesis, assessments of İzmir's public transportation system were given getting from the analysis of macroscopic simulation program. As can be seen from the results of the sample application; urban transportation can be addressed within the city as a whole and in addition transportation plan decisions can be obtained from a simaulation program.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Transportation modelling tr_TR
dc.subject Mass transportation tr_TR
dc.subject Travel demand tr_TR
dc.subject Ulaşım modelleme tr_TR
dc.subject Toplu ulaşım tr_TR
dc.subject Seyahat talebi tr_TR
dc.title İzmir kent içi toplu ulaşımın makroskopik simülasyon ile değerlendirilmesi tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster