dc.contributor.advisor |
Demir, Göksel |
|
dc.contributor.author |
Erbaş, Seda |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-15T12:38:39Z |
|
dc.date.available |
2024-08-15T12:38:39Z |
|
dc.date.issued |
2013-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1577 |
|
dc.description.abstract |
Uluslararası alanda küresel ısınmanın etkileri ve iklim değişikliği kapsamında yapılan çalışmaların başında sera gazı emisyonlarını azaltma çalışmaları gelmektedir. Özellikle küresel ısınmaya sebep olan emisyonların büyük bir çoğunluğu karayolu ulaşımı kaynaklıdır. Karayolu ulaşımında motorlu taşıtlarda kullanılan fosil yakıtlardan kaynaklanan sera gazı emisyonlarının azaltılması, küresel ısınma ve tükenen fosil yakıtlara karşı, araçlarda daha az emisyon yayan, daha az yakıt tüketen alternatif yakıtların ve teknolojilerin kullanılmasını gündeme getirmiştir. Bu alternatif sistemler içerisinde alternatif yakıtlar, hibrid, elektrikli ve yakıt pilli tahrik sistemleri gibi değişik çözümler, dünya genelinde özel araç kullanımının dışında, toplu taşımada kullanılan otobüslerde de yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır.
Toplu taşıma, sürdürülebilir bir çevre ve toplumun olmazsa olmazlarındandır. Toplu taşıma sürdürülebilir gelişmeye katkıda bulunarak gelecek nesillere daha sağlıklı bir dünya sunar. Ancak toplu taşıma araçlarının büyük bir çoğunluğu dışa bağımlı ve tükenmekte olan fosil yakıtlar kullanarak çevreye zararlı emisyonlar üretirler ve bu şekilde sürdürülebilirliği sağlayamazlar. Bu yüzden günde milyonlarca insanın taşındığı ve yılda binlerce kez sefer yapan toplu taşıma araçlarının daha az emisyon yaymaları ve daha az yakıt tüketmeleri önemlidir.
Özellikle İstanbul gibi büyük metropollerde şehir içi toplu taşımada büyük oranda otobüsler kullanılmaktadır. Şehir içi trafiğin yoğun olduğu bu gibi kentlerde sık dur-kalklar nedeniyle önemli oranda yakıt tüketimi ve kirletici emisyonlar oluşmaktadır. Bu amaçla, bu çalışmada, frenleme sırasında açığa çıkan enerjiyi yakalayıp depolayarak ve içten yanmalı motorun rölanti durumunda çalışmasını önleyerek yakıt ekonomisi sağlayan ve emisyonları azaltan şehir içi toplu taşımada kullanılan hibrid otobüs teknolojileri üzerinde durulmuştur. Bu çalışmanın amacı, özellikle şehir içi toplu taşımada kullanılan alternatif otobüs tahrik teknolojilerini inceleyerek, mevcut sistemlerle karşılaştırmak ve bu sistemlerin işletme ve yatırım maliyetlerine dair bir fayda-maliyet analizi yapmaktır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Effects of global warming and climate change in the scope of international studies at the beginning of the work is to reduce greenhouse gas emissions. The vast majority of the emissions that cause global warming, especially road transport-related. Road transport, reducing greenhouse gas emissions from fossil fuels used in motor vehicles, to global warming and the consumption of fossil fuels, vehicles emitting less emissions, less fuel consuming technologies and the use of alternative fuels has raised. The alternative fuels, hybrid, electric and fuel cell drive systems such as various solutions around the world in this alternative systems, as well as the use of private vehicles, buses used in public transportation began to be used widely. Public transport, a sustainable environment and society's necessities. Public transport in sustainable development by contributing to a healthier world for future generations. But a large majority of the public transport system dependent and produce harmful emissions to the environment by using the fossil fuels running out, and in this way can not provide sustainability. So, public transport vehicles that transported millions of people a day and operated thousands of times per year is important to consume less fuel and less emissions. Especially in large metropolitan areas such as Istanbul, city public transport buses are used to a great extent. This is common in cities such as heavy traffic in the city due to the start-stop consists of significant fuel consumption and pollutant emissions. For this purpose, in this study, we have been focused on hybrid bus technologies used in urban public transport which provides fuel economy and reduce emissions by capturing and storing the energy during braking and preventing operation of the internal combustion engine at idle mode. The purpose of this study, especially for urban public transportation bus used alternative drive technologies, examining existing systems and to compare the operating and capital costs of these systems is to make a cost-benefit analysis. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Alternative bus technology |
tr_TR |
dc.subject |
Hybrid and fuel cell buses |
tr_TR |
dc.subject |
Cost-benefit analysis |
tr_TR |
dc.subject |
Alternatif otobüs teknolojileri |
tr_TR |
dc.subject |
Hibrid ve yakıt pilli otobüsler |
tr_TR |
dc.subject |
Fayda-maliyet analizi |
tr_TR |
dc.title |
Yeni teknolojilerin sürdürülebilir toplu taşımacılıkta kullanımının önemi : hibrid elektrikli taşıt kullanımının fayda-maliyet analizi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |