dc.contributor.advisor |
Sönmez, İbrahim |
|
dc.contributor.author |
Hacıoğlu, Sencer |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-16T07:52:31Z |
|
dc.date.available |
2024-08-16T07:52:31Z |
|
dc.date.issued |
2013-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1578 |
|
dc.description.abstract |
Karayolları, gerek ülkemizde gerek dünyada hem yol hem yük taşımacılığında en büyük role sahiptir. Bu yoğun kullanım, zaman içerisinde karayollarında bozulmalar oluşmasına sebep olur. Bozulmaların sebepleri olarak; yoğun kullanım, hava koşulları, kullanılan malzemelerin özellikleri, olumsuz trafik koşulları ve zamanında gerçekleştirilmeyen test, kontrol ve müdahaleler sayılabilir. Farklı sebeplerden ötürü oluşan bozulma tipleri, farklı problemlere yol açar, dolayısıyla her birinin çözüm yöntemleri ayrı ayrı incelenmelidir.
Bu tez çalışmasında, karayollarındaki bozulma çeşitlerinden biri olan çatlaklar ele alınmış ve çatlakları tamir ederek, asfalt ömrünün uzatılması işlemi incelenmiştir. Bu çerçevede, öncelikle tez çalışmasının anlaşılabilmesi için gerekli olduğu düşünülen bazı kavramlar (karayolu üstyapısı, karayolu altyapısı, üstyapı malzemesinin özellikleri) verilmiş, ardından bozulma çeşitleri incelenmiş ve son olarak İstanbul ilinden bazı örnekler de verilerek çatlak tamir yöntemleri anlatılmıştır.
Bu tez çalışmasında, hem teorik hem uygulamalı bilgiler verilerek, karayollarındaki bozulma çeşitlerinden biri olan çatlaklar ele alınmış ve asfalt ömrünü uzatma işlemi incelenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Highways have the most important and larger role in both passenger and load transportation. This peak use causes the highway breakdowns in time. The causes of the breakdowns can be said as peak usage, weather conditions, the property of the materials, negative traffic conditions, delinquent test, controls and interferences. Every breakdown type that is happened because of different reasons can cause different problems so their solution methods must be investigated seperately.
In this thesis study, the fracture which is one of the breakdowns in the highways are handled and repairing this fracture and prolonging the asphalt life is investigated. In this concept, first of all, some definitions (highways superstructure, highway substructure, the material properties of superstructure) are given, then the breakbown types are explained and after that, while explaining the repair methods, some examples from İstanbul city are given.
In this thesis study, by giving both theorical and application information, the fracture which is one of the breakdowns in the highway sare handled and the process of prolonging the asphalt life is investigated. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Highway elasctic superstructure |
tr_TR |
dc.subject |
Breakdowns |
tr_TR |
dc.subject |
Fracture repairing method |
tr_TR |
dc.subject |
Karayolu esnek üstyapısı |
tr_TR |
dc.subject |
Bozulmalar |
tr_TR |
dc.subject |
Çatlak tamir yöntemi |
tr_TR |
dc.title |
Esnek üstyapılı yollarda çatlak tamir yöntemi uygulanarak asfalt ömrünün uzatılması |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |