Gün geçtikçe gelişen ve globalleşen dünyada, işletmeler arasındaki rekabet giderek artmakta, kızışmakta ve pazarda tutunmaya çalışmak gittikçe daha da zor bir hal almaktadır.
İşletmelerin düşünceleri bakışları değişmekte, müşterilerin talep ve beklentileri artmakta ve seviye olarak gittikçe üst bir seviyeye doğru ilerlemekteyken artık işletmeler kendi içlerindeki karmaşık yapının çözümlenmesi, faaliyetlerinin iyileştirilmesi, verimlilikle birlikte başarıyı yakalayabilmek için “ Tedarik Zinciri ” ve “ Tedarik Zinciri Yönetimi ” kavramlarını anlama çabası içine girmişlerdir. Anlamaya çalıştıkları bu kavramı işletmeleri için uygulamaya çalışmak da öncelikli adımları olmuştur.
Tedarik zinciri yapısını oluşturmak ve yönetimini oluşturmak ise, bütün süreçleri içine alan en baştan en sona kadar doğru bir bilgi alışverişini gerektiren detaylı ve zor bir sistemdir.
Buradaki önemli nokta, tedarik zinciri yapısı içerisinde toplam performansı tespit ederek, amaca ulaşmak ve başarılı olabilmek için gerçek iyileştirmelerin yapılabilmesini sağlamaktır.
İşte tedarik zinciri yapısından ve yönetiminden yola çıkılarak 1996 yılında Tedarik Zinciri Konseyi tarafından geliştirilen bir model olan; Tedarik Zinciri Referans Modeli (SCOR), işletmelerin karmaşık yapılarını çözmek için ve stratejik kararları almak için büyük katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada da Telekomünikasyon sektöründeki dev bir firma için Türk Telekom A.Ş. için tedarik zinciri yönetim yapısı, sistemi incelenmiş ve şirketin SCORcardı çıkartılmıştır.
In a developing and globalizing world, growing competition between businesses and the supply chains are getting even more difficult work to hold on.
Increasing demands and expectations of customers are changing businesses‟ looks and thoughts to the supply chain performance management that is no longer the top level analysis of complex structure but also at the tactical and the operational levels. Consequently businesses are continuously improving their efficiencies with the success of activities to achieve the "performing supply chain" and "understanding the concepts of supply chain management". Trying to figure out how to implement this concept has been the priority steps for businesses.
Supply chain structure and management of the whole process from the beginning to create the most detailed and accurate information exchange ended up requiring a system difficult.
The important point is identifying the overall performance within the supply chain structure in order to be successful and achieve real improvements in accuracy.
This thesis is concerned with the structure and management of the supply chain on the basis of a model developed by the Council of supply chain in 1996; Supply chain reference model (SCOR), the enterprises to solve complex structures and great contribution to strategic decisions. In this study, a giant company in the Telecommunications sector to Türk Telekom A.ġ. for supply chain management structure, system and the company's SCORcard.