dc.contributor.advisor |
Uzunboylu, Hüseyin |
|
dc.contributor.author |
Uysal, Savaş |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-26T12:36:44Z |
|
dc.date.available |
2024-08-26T12:36:44Z |
|
dc.date.issued |
2013-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1589 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde ülkelerin uygarlık seviyeleri kullandıkları teknoloji ve bu teknolojiyi uygulayıp geliştirebilecek nitelikli insan kaynaklarına sahip olma ile ölçülür hale gelmiştir. Eğitim ortamlarının teknolojiden bağımsız düşünülemediği bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde gelişen teknolojik olanaklar eğitim yapılan ortamların kapsamının değişmesine neden olarak eğitim kurumlarının çağa ayak uydurması gerekliliğini doğurmuştur.
Sosyal ağlar, içerisinde barındırdığı etkileşim ve iletişim araçları, yaygın kullanım oranı ile eğitimsel anlamda önemli bir potansiyele sahiptir. Ülkemizde de ilköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin bu ağları sıklıkla kullandıkları görülmektedir.
Bu çalışmada, meslek lisesinde okuyan öğrencilerin sosyal medya sitelerini kullanma durumları, kullanma amaçları ve eğitsel bağlamda kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri incelenmiştir. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma, Haydarpaşa Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi örgencileri ile yürütülmüştür. Okul ülke çapında tanınan birçok alanda ilklere imza atmış tarihi ve öncü bir okuldur. M.E.B birçok projede bu okula görev vermiş ve okul pek çok öğrencisi ile yurt içi ve yurt dışında ülkemizi temsil etmiştir. Çalışmanın örneklemi 12‟ kız ve 332‟ erkek olmak üzere toplam 344 kişiden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, meslek lisesi öğrencilerinin görüşlerine göre sosyal medya sitelerinin lise eğitiminde olumlu katkısı olduğu, eğitsel bağlamda kullanılmasının iletişim, işbirliği ve kaynak paylaşımı konusunda yararlı olacağı bulunmuştur.
Öğrencilerin sosyal medya sitelerini kullanma amaçlarının daha çok eski arkadaşları ile iletişim kurmak, ortak ilgi ve gereksinimlere sahip gruplara katılmak ve kısa sürede daha çok bilgi paylaşmak olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilere göre sosyal medya siteleri: iletişim, sosyalleşme, haberleşme, paylaşım, kendini ifade etme ve psikolojik rahatlama açısından olumlu etkilere sahipken; gereğinden fazla zaman harcama, ders verimliliğini düşürme, ilginin dağılması, sosyalleşmeyi engelleme şeklinde olumsuz etkilere de sahiptir. Bu nedenle sosyal medya sitelerinin eğitimde öğrenme performansını artırmaya yönelik olumlu bir etkisinin olabileceği ancak kullanım sürecinde dikkatli olunması gerektiği ve olumsuz örnek gösterebilecek öğrencilere karşı da hazırlıklı olunması gereklidir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Nowadays, the level of civilization of countries has become measurable with used technology and having people who apply and improve this technology. Social networks in the host interaction and communication tools, has the potential to be an important educational and widespread utilization rate. Using these networks by elementary, high school and university students are seen in our country.
In this study, using the status of vocational high school students on social media sites, and educational purposes to use opinions on the use of context are examined. The research was carried out screening model. Research, was carried out at HaydarpaĢa Vocational/technical Secondary School students in this study. The school has achieved many firsts in many areas across the country recognized the historical and pioneering school. Ministry of Education has given the task to the school and the school has implemented many projects national and international wide.. The study sample consisted of 12 'girls and 332 boys, consists of a total of 344 people. As a result, according to the views of vocational high school students social media sites have positive contribution to secondary education, the use of the educational context, communication, collaboration and resource sharing.
It was recognized that students use social media sites to communicate with previous friends, join groups with common interests and needs, and were found to be sharing more information as soon as possible. Social media sites, according to the students participating in the study: communication, socialization, communication, sharing, while a positive impact in terms of self-expression and psychological relief, spending too much time, reducing the efficiency of the course, the disintegration of interest, socialization also has adverse effects in the form of blocking. Therefore, to improve the performance of learning in education, social media sites can have a positive effect, but caution should be taken during use and is required to be prepared for a negative precedent for the students. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Vocational schools |
tr_TR |
dc.subject |
Social media |
tr_TR |
dc.subject |
Social networking |
tr_TR |
dc.subject |
Educational social media |
tr_TR |
dc.subject |
Meslek liseleri |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal medya |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal ağlar |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitsel sosyal medya |
tr_TR |
dc.title |
Meslek lisesi öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ile eğitsel sosyal medya kullanımlarının değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |