dc.contributor.advisor |
Karadeniz, Şirin |
|
dc.contributor.author |
Yaşar, Özge |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-26T12:50:50Z |
|
dc.date.available |
2024-08-26T12:50:50Z |
|
dc.date.issued |
2013-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1590 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada; akıllı telefon kullanıcısı yetişkinlerin cihazlarını informal öğrenme için kullanma şekilleri, iş ile ilgili durumlarda akıllı telefonların informal öğrenme için kullanımı, bu informal öğrenme durumlarında yaşadıkları problemler ve informal öğrenme sürecinde elde ettikleri bilgilerin güvenirliğine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışma grubunu; uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen, yükseköğrenimini tamamlamış ya da lisansüstü eğitime devam eden, farklı sektörlerden 137 çalışan oluşturmaktadır. Araştırma modeli ise açıklayıcı araştırma desenidir. Nicel verilerin toplanması için izin alınıp değiştirilerek kullanılan ölçek 50 soru ve 3 faktörden oluşmaktadır. Nitel veriler ise yine uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 10 kişi ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Kullanılan görüşme formu 4 sorudan oluşmaktadır. Nitel verilerin yorumlanmasında yüzde (%), frekans (f), ortalama (X ), standart sapma (s) ve nicel verilerin yorumlanmasında ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; katılımcıların akıllı telefonları ile bir şekilde informal öğrenmeye dahil olduğu, bu öğrenme aktivitelerinde telefonlarından en çok arama motorlarına, farklı çoklu ortam dosyaları ya da dokümanlara, sosyal ağlar, haritalar, email, öğrenme ihtiyaçlarına yönelik uygulamalara eriĢim ve telefon görüşmeleri ile faydalandıkları görülmektedir. Twitter informal öğrenme için en çok kullanılan sosyal ağ olarak öne çıkarken, en çok metinsel dokümanlara erişildiği ve dil öğrenme uygulamalarının yaygın olarak kullanıldığı görülmüştür. ĠĢ ile ilgili konularda ise informal öğrenme Twitter, metinsel dokümanlara erişim ve toplantılarda bilinmeyen konuları araştırma şeklinde gerçekleşmektedir. Akıllı telefonlarla informal öğrenmede yaşanılan zorluklar, genel olarak cihaz ve işletim sistemi ile ilgili kullanılabilirlik problemlerinden oluşmaktadır. Informal öğrenme sürecinde doğru bilgiye; erişilen bilgilerin teyit edilmesi, sosyal medyada uzmanları takip etme, güvenirliği bilinen uygulama ve web sitelerini kullanma yöntemleri ile erişilmektedir. Ayrıca, iş yerinde akıllı telefonların informal öğrenme için kullanımına yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This research investigates the ways that smartphones are used for informal learning both for personal and work related purposes, the challenges that are faced in the use of smartphones for informal learning by working adults and their views on the reliability of the information in the process of informal learning. Participants are selected with convenient sampling method and data is collected from 137 employees from different sectors who completed undergraduate education or attends to graduate school. The study adopts an exploratory case study design and uses multiple methods of data collection including questionnaire and interviews. The questionnaire, which is modified with permissions, consists of 3 factors and 50 questions. On the other hand, qualitative data is collected with semi-structured interviews with 10 participants. In the analyses of the data, percentage (%), frequency (f), arithmetic mean (X ), standard deviation (s) and content analyses methods are used. Results of this study suggest that participants are somehow involved in informal learning with their smartphones. To involve in this kind of learning, participants mostly use search engines, social media, maps, email and some applications to meet their learning needs, reach different multimedia or text files, as well as making phone calls. Twitter is the most popular social media tool for informal learning. Participants mostly use their phones to read text documents and to reach language-learning applications. Similarly, findings states that for work related informal learning purposes twitter and text documents are used on smartphones. Searching and getting information during meetings at workplace is another key finding of this research. The problems that the participants are experiencing while using their smartphones for informal learning, generally based on usability problems of device or operating system. The methods to get correct information are to confirm it from different sources, following experts on social media and using reliable web sites and applications. Additionally, this study presents some suggestions to contribute to the use of smart phones for informal learning at workplace. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Informal learning |
tr_TR |
dc.subject |
Mobile learning |
tr_TR |
dc.subject |
Adult education |
tr_TR |
dc.subject |
Workplace learning |
tr_TR |
dc.subject |
Informal learning with smartphones |
tr_TR |
dc.subject |
İnformal öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Mobil öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Yetişkin eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
İş yerinde öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Akıllı telefonlarla informal öğrenme |
tr_TR |
dc.title |
Akıllı telefonların informal öğrenme için kullanımının incelenmesi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |