dc.contributor.advisor |
Kadıoğlu, Mikdat |
|
dc.contributor.author |
İştahlı, Nergül |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-27T13:07:01Z |
|
dc.date.available |
2024-08-27T13:07:01Z |
|
dc.date.issued |
2013-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1595 |
|
dc.description.abstract |
Kent yaşamının en önemli sorunlarından biri, ulaşımdır. Günümüz teknolojisi ile ulaşıma dair
çözüm yollarından biri de metrodur. Ancak teknoloji hangi konuma ulaşırsa ulaşsın başlangıç
noktası, temeli ve üretimi insan kaynaklı olduğu için ve buna ilave olarak bir de doğanın
olumsuz koşulları da eklenmesi ile insan ya da doğa kaynaklı afet ya da acil durum her
ortamda olduğu gibi metroda da kaçınılmaz olmaktadır.
Afet ve acil durumlara yönelik planlama yapılmasında amaç, metro personelinin ve yolcuların
yaralanma ve can kaybı riskini azaltmak, iş sürekliliğinin sağlanmasına katkıda bulunmaktır.
Bu tarz bir kurumda doğal afet ya da insan kaynaklı acil durumlar karşısında nasıl
davranılacağını ve neler yapılacağını bilmek için önemlidir. Çalışanlar tarafından
benimsenmiş ve denenmiş bir acil durum planı, olası bir acil durum sırasında çaresizlik hissi
ve kargaşanın giderilmesi ile planlı müdahale yapılmasına ve aynı zamanda zarar/risk azaltma
yoluyla hazırlıklı olmaya yardımcı olacaktır.
Önerilen plan, afet kurulu oluşturulması, tehlike ve risklerin belirlenmesi, zarar/risklerin
azaltılması, gerekli bilgilerinin düzenlenmesi, metro içinde bir olay komuta sisteminin
oluşturulması, tahliye için plan yapılması, gerekli eğitimlerin alınması ve tatbikatların
düzenlenmesiyle planın geliştirilmesi adımlarını içermektedir. Plan, metrolarda uygulanan afet
ve acil durum planlarının geliştirilmesini amaçlanmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
One of the most important problems of urban life is transport. With todays’s technology, the
best solution to this mess is one of the ways is the alternative to the subway. However, acsess
to technology which is the starting point if you reach base and production is of human origin
and that, in addition to an adverse conditions of nature that’s been added or natural-source
human disasters, as in enviromental that is necessary on the subway.
Purpose in making planning for disaster and emergency situations, subway workers and
passengers may reduce the risk of injury and loss of life and contribute of the business
continuity.It is significant for such an institution to plan and practice in advance, how to
respond and what to do in times of emergencies and disasters- either natural or man
made.Having a practical emergency plan that is adopted by the staff will help eliminating
confusion and helplessness during such events, as well as getting prepared also through risk
reduction.
Proposed plan includes the following steps; establishing a disaster committee, idendification
of hazards and risks, organizing the necessary information and planning for evacuation,
building an incident command system within the subway, developing standart operations
procedurs, training and exercise. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Disaster and emergency action plan |
tr_TR |
dc.subject |
Mitigation hazard |
tr_TR |
dc.subject |
Hazard and risk analysis |
tr_TR |
dc.subject |
Evacuation plan |
tr_TR |
dc.subject |
Afet ve acil durum eylem planı |
tr_TR |
dc.subject |
Zarar azaltma |
tr_TR |
dc.subject |
Tehlike ve risk analizi |
tr_TR |
dc.subject |
Tahliye planı |
tr_TR |
dc.title |
Metro afet ve acil durum eylem planı ilkeleri : İstanbul uygulaması |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |