Bu betimsel araştırmanın amacı; öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik
tutumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin araç-gereç kullanmaya
yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, İstanbul
ili Şişli Endüstri Meslek Lisesi öğretmenleri örneklem grubuna alınmıştır.
Öğretmenlerin araç-gereç kullanmaya yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Öztürk
(2006) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,
araştırmaya katılan öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olumlu bir
tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Eğitimde teknoloji kullanımı konusunda erkek
öğretmenlerin lehine anlamlı fark bulunmuştur. Eğitim durumuna göre farklılık
belirlenmemiştir. Branş değişkenine göre ise meslek dersi öğretmenleri lehine fark
bulunmuştur. Öğretmenlerin kıdemlerine göre her hangi bir farklılık belirlenmemiştir.
Bütün bu bulgulara göre öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımının faydalı
olacağını düşündüğü, yeni teknolojiler hakkında kendilerini geliştirmeye çalıştıkları ve
derslerde teknolojik araç gereç kullandıkları sırada sınıf yönetiminde herhangi bir
sorunla karşılaşmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this descriptive study is to determine attitudes of teachers in the use of
technology in education. For this purpose, it's tried to determine teachers' attitudes
towards the use of tools. It's adopted survey research model and taken teachers of Sisli
Technical and Industrial Vocational High School in Istanbul as sample modeling. It's
used “attitude scale” developed by Ozturk (2006) to determine the attitudes of teachers
towards using tools. As a result of the study, teachers participated in the survey were
found to have a positive attitude towards the use of technology in education. It's found
significant differences in favor of male teachers in the use of technology in education.
It's not determined any difference by educational status. As to branch difference, it's
discovered differences in favor of the vocational teachers. It's not determined any
difference according to level of seniority. All these findings suggest that it will be useful
for teachers to use technology in education and it's determined that teachers improved
themselves about new technologies and they didn't come accross any problems with
classroom management while they used technological tools.