DSpace Kurumsal Arşivi

Öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi : Şişli Endüstri Meslek Lisesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Uzunboylu, Hüseyin
dc.contributor.author Yılmaz, Hüseyin Hakan
dc.date.accessioned 2024-08-29T10:17:11Z
dc.date.available 2024-08-29T10:17:11Z
dc.date.issued 2012-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1602
dc.description.abstract Bu betimsel araştırmanın amacı; öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin araç-gereç kullanmaya yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, İstanbul ili Şişli Endüstri Meslek Lisesi öğretmenleri örneklem grubuna alınmıştır. Öğretmenlerin araç-gereç kullanmaya yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Öztürk (2006) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, araştırmaya katılan öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olumlu bir tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Eğitimde teknoloji kullanımı konusunda erkek öğretmenlerin lehine anlamlı fark bulunmuştur. Eğitim durumuna göre farklılık belirlenmemiştir. Branş değişkenine göre ise meslek dersi öğretmenleri lehine fark bulunmuştur. Öğretmenlerin kıdemlerine göre her hangi bir farklılık belirlenmemiştir. Bütün bu bulgulara göre öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımının faydalı olacağını düşündüğü, yeni teknolojiler hakkında kendilerini geliştirmeye çalıştıkları ve derslerde teknolojik araç gereç kullandıkları sırada sınıf yönetiminde herhangi bir sorunla karşılaşmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this descriptive study is to determine attitudes of teachers in the use of technology in education. For this purpose, it's tried to determine teachers' attitudes towards the use of tools. It's adopted survey research model and taken teachers of Sisli Technical and Industrial Vocational High School in Istanbul as sample modeling. It's used “attitude scale” developed by Ozturk (2006) to determine the attitudes of teachers towards using tools. As a result of the study, teachers participated in the survey were found to have a positive attitude towards the use of technology in education. It's found significant differences in favor of male teachers in the use of technology in education. It's not determined any difference by educational status. As to branch difference, it's discovered differences in favor of the vocational teachers. It's not determined any difference according to level of seniority. All these findings suggest that it will be useful for teachers to use technology in education and it's determined that teachers improved themselves about new technologies and they didn't come accross any problems with classroom management while they used technological tools.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Technology tr_TR
dc.subject Use of technology in education tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Teknoloji tr_TR
dc.subject Eğitimde teknoloji kullanımı tr_TR
dc.title Öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi : Şişli Endüstri Meslek Lisesi örneği tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster