Bu araştırma, öğrencilerin internet kullanımına yönelik görüşlerini belirleyip, okul başarısı ile ilişkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu genel amaç doğrultusunda araştırmacı tarafından öğrencilerin demografik bilgilerini, internet kullanım özelliklerini, okul dışındaki vakitlerini nasıl değerlendirdiklerine yönelik görüşleri, internette çalıştığı derslere yönelik görüşleri, internette ders çalışma yöntemlerine yönelik görüşlerini, interneti kullanım amaçlarına yönelik görüşlerini ve internette girdiği web sitelere yönelik görüşleri saptamak amacıyla 19 sorudan oluşan bir anket formu oluşturulmuştur.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2010–2011 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli Şişli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde okuyan 153‟ü kız 362‟si erkek toplam 515 mesleki ve teknik ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin okul dışındaki vakitlerini nasıl değerlendirdik- lerine yönelik görüşlerinin, gün içerisinde internet kullanım süresinin, gün içerisinde ders çalışmak için internet kullanım süresinin, internette çalışılan derslerin, internette ders çalışma yöntemlerinin, interneti kullanım amacının, internette girilen web sitelerinin cinsiyet, okudukları sınıf, okudukları alan ve okul başarısına göre (2009-2010 eğitim-öğretim yılı yıl sonu ve 2010-2011 eğitim-öğretim yılı 1.dönem sonu) farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla N(f), Ki-Kare testi, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve post-hoc çoklu karşılaştırma tekniği uygulanmış ve sonuçların yorumlanmasında anlamlılık düzeyi (p) yüzde beş(0.05) olarak alınmıştır. Araştırma sonunda elde dilen bulgularla ilgili sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
Tüm analiz işlemlerinde SPSS 18,0 (Statistical Package for Social Science) paket programı kullanılmıştır.
This research is intended to define student's view on internet use and the relation between internet usage and success in cources. In this context, 19 questions survey was prepared by the researcher in order to determine the students‟ demographic characteristics, internet use attitudes, opinions about how to spend the time out of the school, opinions about what lessons they study on the internet, views for the purposes of internet usage, opinions about internet usage aims and opinions about the websites they surf on.
The study was carried out with a Toplam number of 515 students including 153 girls and 362 boys, who are studying in ġiĢli Technical and Vocational High School in Istanbul during 2011-12 academical year. Qualitative research method was used.
In this research, N(f), ki square test, t test, one way variant analysis (ANOVA) and post-hoc multi comparison technics are applied with 0.05 significance level in order to state the opinions about how the students spend time out of the school, the daily time they surf on the internet, the daily time they surf to study on the internet, lessons they study on the internet, methods they use to study on the internet, purpose of internet usage, if the websites they surf, differ according to their sex, school grade, their field, and their school success( including whole 2009-10 academic year and 2010-11 academic year first semestre). At the end of the research, the results and suggesstions were given according to the information gathered from the research.
All the analyzes were made using SPSS 18,0 software.